Nekromanti Tråden där vi Ut-Krillar Krille!

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Det här är en tråd där vi är mer Krille än Krille själv genom att bevisa att vi gjort något Krilligare än Krille.

Igår när jag satt och spelade datorspel stängde jag av musiken till spelet och lirade Puella Magi Madoka Magica OST istället. Jag stängde inte ens av musiken när jag gick och lagade mat.

Hur har du Ut-Krillat Krille på sista tiden?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Rymdhamster;n151498 said:
Nu tycker jag alla ska gå och äta glass!
Åh fy fan!
Vänta... är du egentligen Krille? Har du två konton Krille?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,936
Location
Ludvika
Mundo;n151502 said:
Åh fy fan!
Vänta... är du egentligen Krille? Har du två konton Krille?
I så fall skulle jag bli tvungen att stänga av mig själv då strumpdockor numera är strikt förbjudna. I alla fall om man gör annat dumt också.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Jag har inte skrivit klart Blå Himmel.

(Jag har faktiskt inte ens börjat skriva det.)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
*vinkar till Therese när han med tåg åker förbi Skövde*
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Men jag känner mig tyvärr tvungen att flytta den här diskussionen till OT-forumet, eftersom den har extremt lite med rollspel att göra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,936
Location
Ludvika
Gurgeh;n151520 said:
Men jag känner mig tyvärr tvungen att flytta den här diskussionen till OT-forumet, eftersom den har extremt lite med rollspel att göra.
Möjligen kan det ursäktas som ett forumrollspel.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag var sjukt stressad för ett tag sen pga att allt material inte var inlämnat till Järn.

/Luna Lovegood
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Jag såg nyligen en film om några killar som krigade och körde plan av en mycket speciell modell, jag var riktigt imponerad över det.
Filmen i fråga klarade tyvärr inte av bechdel testet vilket var tråkigt.
Filmen fick mig lust att skriva klart Blå himmel så att jag hade kunnat spela ett sådant här äventyr
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Gurgeh;n151520 said:
Men jag känner mig tyvärr tvungen att flytta den här diskussionen till OT-forumet, eftersom den har extremt lite med rollspel att göra.
Jag ska skriva ett Krille rollspel. Sanna mina ord...!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Från WRNUs IRC-kanal:
08:12 <anth> God morgon, god morgon, hör fåglar sjunga glatt!

Ja, jag fuskade lite. :)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Mundo;n151622 said:
Jag ska skriva ett Krille rollspel. Sanna mina ord...!
Krille

Ett rollspel för 4-8 deltagare, 6-13 år (mental ålder)

I Krille är din uppgift att spela rollspelsnörd som hänger på ett svenskt rollspelsforum.™ Du genererar din rollperson med grundegenskaper som "genusmedvetenhet", "störighet", "varulvsspels-slughet" och "Eon-fanboy". (OBS! Grundegenskaperna kan anta negativa värden i detta spel!) En av deltagarna utses till moderator ("Krille") vars uppgift är att leda spelet - och försöka banna så många spelare som möjligt.

Spelet utförs i två olika alternerande faser. Den första fasen är "trådgenereringsfasen". Då ska spelargruppen gemensamt bestämma ett trådämne.

När trådens ämne är bestämt, turas spelarna om att använda sin rollpersons egenskaper för att generera inlägg i "inläggsfasen". Reglerna innehåller en mekanik för att bestämma rollpersonens inställning till ämnet (baserat på relevant grundegenskap), men detta värde kan också påverkas av rollpersonens relationer till andra rollpersoner i gruppen.

Moderatorn kan när som helst förklara "tråd låst!". Spelarna måste då 1T20 mot sitt värde på "störighet". En spelare som slår under sitt värde, måste då genast inleda en "ifrågasätta moderatorn"-runda, med en av tre strategier:
- "Det här beror på att alla moderatorer är kommunister!"
- "Detta hade aldrig drabbat krank!" (OBS! Expansionen Krank kommer att lanseras våren 2017.)
- "Vissa saker får tydligen inte ifrågasättas här!"

Utgången av en "ifrågasätta moderatorn"-runda slutar oftast med att spelaren blir bannad (i 2T12 rundor), men enligt reglerna kan den också sluta med "moderatorn ber om ursäkt". (Detta har aldrig hänt under speltesterna!)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Sapient;n152261 said:
Jag vill också lägga till grundegenskaperna "Eon-hatare", "Onaturlig fascination för Western" och "Ymirande".
Den sista är för övrigt när man ber om lite hjälp i en tråd och får fyra A4 sidor text som svar, fyllt med länkar, bilder och annat gojs. Man blandar också in Svengelska friskt i sina förklaringar.


Kan vi flytta tillbaka tråden till rollspel nu? Nu är det uppenbarligen en rollspelstråd!
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
354
Mundo;n152332 said:
"Eon-hatare"
Fast dina egenskaper kan ju anta negativa värden. Så om du är negativt Eon-fanboy så får du ju hata precis hur mycket som helst. T.ex. God45 har -18 i det värdet, medan jag snarare lika mycket plus.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Kraetyz;n152337 said:
Fast dina egenskaper kan ju anta negativa värden. Så om du är negativt Eon-fanboy så får du ju hata precis hur mycket som helst. T.ex. God45 har -18 i det värdet, medan jag snarare lika mycket plus.
Just fan. Så går det när man inte läser regelboken ordentligt!
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Går inte detta väldigt nära gränsen för personliga påhopp?

Använd ett annat exempel eller ta en liten 48 timmars timeout från forumet
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
354
Reddokk Fheg;n152437 said:
Går inte detta väldigt nära gränsen för personliga påhopp?

Använd ett annat exempel eller ta en liten 48 timmars timeout från forumet
Sluta hobby-moderera!
 
Top