Nekromanti Träning i armén.

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Hur lång utbildning får man i armén innan man är färdig soldat? Jag menar det är ett antal färdigheter man ska lära sig, så det lär ju vara en hyfsat lång utbildning i alla fall. Dessutom vilken typ av utbildning får de, jag menar är det som NAVY SEALS utbildningarna med ett rytande befäl eller hur är det? Vem är det som håller i utbildningen osv... Dessutom på bilden om olika gradbeteckningar undrar jag vilken grad som är högst, dvs hur läser man av bilden på rätt sätt...
Jag bara undrar i fall att någon RP skulle få för sig att ta värvning...
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Ingen som kan? Inte ens någon av frågorna? Kom igen någon måste väl kunna det!
 

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
det bror på väm det är som tränar räkna ut hur många erfarenhet poäng det tar att lära sig färdigheterna och sen är det läraktigheten som bestämmer ex om det behövs 500 erfarenhetspoäng så tar det ca 10 månader för en rp med 40/10 i läraktighet

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Soldater behöver ingen utbildning innan de anställs - klarar de antagningsproven (hyfsad fysik, kan avlossa ett skott med gevär, typ) blir de anställda och får den träning armén anser är nödvändig i jobbet (inte mycket...). Den utbildning/träning de får sköts till största delen av sergeanter och korpraler. Soldaterna skriver på för en 5-årsperiod, och om de slutar i förtid räknas de som desertörer och blir efterlysta...

Däremot får blivande officerare mycket rejäl utbildning - 4 år på kadettskola. Här görs också rejäla antagningsprov, och de teoretiska kraven är höga. En del av deras utbildning sker via rytande befäl... West Point är en stor krigshögskola, Virginia Military Institute (VMI) en annan och Citadel en tredje.

Bilden på grader läses av i följande rangordning:
Generallöjtnant
Generalmajor
Brigadgeneral
Överste
Överstelöjtnant
Major
Kapten
Löjtnant
Underlöjtnant
Fanjunkare
Sergeant 1:a graden
Sergeant
Korpral

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 
Top