Forumträff Träffas i Uppsala?

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
Jag är alltid ute och rör på mig och har lite oförutsägbart schema under sommaren, men tanken är god även om jag kanske inte kan närvara.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Jag kommer antagligen ha lite spelhelg hemma hos mig vid något tillfälle under juli. Vet inte exakt när än, men framåt slutet. Då skulle den som känner sig manad vara välkommen hit för att spela rollspel, prata om rollspel, och grilla, i valfri kombination.
 

Wyatt

Veteran
Joined
24 Apr 2014
Messages
2
Jag skulle gärna träffa spelare i Uppsala, har ingen grupp här. Spelade lite rollspel när jag bodde i Stockholm tidigare (Trudvang och Mutant UA), har inga speciella preferenser gällande spel. Är tillgänglig antingen under helger, eller någon gång vecka 28 under sommaren!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Jag skulle gärna träffa spelare i Uppsala, har ingen grupp här.
Vi brukade spela en gång i veckan ute hos mig i Gamla Uppsala, men det har inte riktigt återhämtat sig efter pandemin tyvärr.

Men i sommar kommer det sannolikt spelas en helhelg vid något tillfälle.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
Det finns ganska gott om rollspelare i stan, men som vanligt så är det ju ofta kompisgäng som spelat tillsammans under många år. Min grupp brukar träffas varannan vecka, men har uppehåll över sommaren.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Det finns ganska gott om rollspelare i stan, men som vanligt så är det ju ofta kompisgäng som spelat tillsammans under många år. Min grupp brukar träffas varannan vecka, men har uppehåll över sommaren.
Bästa incidenten hittills var när vi satt på den lokala pizzerian och svullade inför spel, och nästa bord en bit från oss visade sig göra exakt samma sak. Vi hörde deras 5E-klassdiskussion lång väg. Vi var precis på väg därifrån, så brydde oss inte om att heja på dessa själsfränder, eller påpeka hur deras val av spel inte föll oss i smaken, utan nöjde oss med att bli glada för att ett sånt slumpmöte kunde demonstrera att hobbyn är vid god hälsa!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,577
Nu har jag inte tid nu ändå, men i framtiden så kan det vara praktiskt om det finns tidsalternativ på helgerna också. Jag är 2 timmar från Uppsala, så det är görligt för mig att komma, men svårt på vardagarna.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Svarat. Ett par dagar som har hinder, men tre av fem känns rätt lyckat!

Kör vi Bishops Arms igen? Eller kanske Katalin eller dylikt annat ställe i närheten av stationen?
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
447
Location
Uppsala
Jag är öppen för alternativ! Har inte jättebra koll på området kring stationen, men vet att det finns en Irländsk pub mitt emot antikvariatet röda rummet. kan vara ett alternativ till bihops arms. Katalin låter också som ett bra alternativ.
 

Jarnhand

skriver KRÄL
Joined
26 Jan 2023
Messages
46
Location
Uppsala
Kul! Tack för inbjudan, Jag tycker Bishop Arms låter bra.
Flaggar för att jag har en 7månaders bebis hemma, så eventuellt blir det avhopp från min sida, men jag röstade i Monokels schemapoll.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Jag har lite mycket hemma och det kommer nog inte sluta att vara så på väldigt länge. Det vore jättekul ser jag någon gång ett datum som passar mig så hänger jag gärna med.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
Lite upptaget nu med jobbgrejer en av veckorna och måndag och onsdagkvällar uppbokade. Svarade med mina datum i alla fall.
 
Top