CoC Sverige Tour de Lovecraft: The Destinations

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Last edited:

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
I senaste Udda Ting talar Henrik Möller med Hite om boken:
Lyssna på 139-Lovecrafts locations & Kenneth Hite av Henrik Möller på #SoundCloud
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Är det någon som har läst den här boken? Det är alltså inte ”Tour de Lovecraft: The Tales” jag undrar om, utan en ny bok med snarlik titel (båda böckerna är skrivna av Kenneth Hite). Den nya boken verkar vara en rejäl lunta! Jag vet inte om den är tillgänglig i bokhandeln ännu.

Mer info finns här: https://www.kickstarter.com/projects/halmangold/tour-de-lovecraft-the-destinations-cthulhu-mythos
Jag har den från Kickstartern. Om man gillar den beror nog på vad man tycker om Ken Hites sätt att skriva - jag uppskattar det. Även att han är självsäker nog att ge Joshi en känga eller två när han tycker att det är förtjänt. :)
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Jag har den från Kickstartern. Om man gillar den beror nog på vad man tycker om Ken Hites sätt att skriva - jag uppskattar det. Även att han är självsäker nog att ge Joshi en känga eller två när han tycker att det är förtjänt. :)
Jag har läst något av Hite tidigare, men det var längesen, så jag minns inte mycket. Vet dock att han har skrivit mycket och, antar jag, under rätt många år. Vad är det mycket av i boken eftersom den blev så pass tjock?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag har läst något av Hite tidigare, men det var längesen, så jag minns inte mycket. Vet dock att han har skrivit mycket och, antar jag, under rätt många år. Vad är det mycket av i boken eftersom den blev så pass tjock?
Han går igenom rätt mycket platser, inklusive abstraktioner som Hyperspace och Deep Time, och tar upp varenda referens till dem, och inklusive kopplingar till verkliga saker, rena spekulationer, och annat. Har du läst Suppressed Transmissions eller lyssnat på KARTAS är det samma sorts känsla.
 
Top