Nekromanti Total War-serien (och lite liknande)

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Möller said:
Jag blir lite förbryllad. Du skriver att datorn inte klarar av grafiken i Paradox spel. Jag undrar, vilken grafik? Spelen är ju ökända för att belasta processorn hårt och lämna grafikkortet ifred.

Och, med denna kunskap så undrar jag hur du kan räkna med att ens Total War: Medieval II ska kunna fungera på på datorn din, än mindre de modernare iterationer som Empire.
Jag har som sagt kört demona för ovan nämnda Total War-spel utan problem, sen vet jag inte om det automatiskt skalats ner grafik för att min dator ska orka med. Det förekom t.ex. inga pilregn när bågskyttarna jobbade, men om det aldrig är det eller om Medieval II strök det för att vara snäll mot min dator vet jag inte.
Det som laggade järnet i CK2 och EU4 när jag prövade de demona var när jag scrollade runt på stora kartan och zoomade och hade mig. Det var helt oacceptabelt.
Demot till EU3 ville inte starta ens. Får testa att installera det igen.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Stövelkatten said:
Anno-spelen kanske? Jag har precis börjat spela Anno 2070 och tycker det verkar ganska lovande. De övriga spelen i serien utspelar sig på 1400-, 1500- eller 1700-talet vill jag minnas. Och så bygger man mer en stad eller nätverk av städer snarare än imperier.
Anno 1404 äger jag faktiskt, och kampanjen hade jag jättekul med (förutom uppdraget när ens ö blir invaderad och man ska försvara den, för stridssystemet är trist). Däremot kom jag aldrig igång med att spela egna kartor (magin och "bara lite till"-känslan var borta).

Med det kanske är här jag ska börja, med att ge Anno 1404 en ny chans.
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Jag vet att du inte gillar olika epoker i samma spel, men civ 4 e ett mycket bra spel! Testa det i alla fall! EU 4 e ett annat hett tips, inte lika komplicerat som de gamla spelen men minst lika kul!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Sierras stadsbyggar-serie är också kul faktiskt, "Emperor - Rise of the Middle Kingdom" är min favorit. Men de är nog att betrakta som relativt komplicerade, och inte lika spot on vad du letade efter.

Knights of Honor kanske kan vara något? jag har bara spelat det lite grann, men det verkar inte vara alls lika komplicerat som Paradox-spelen.

Galactic Civilisations II är ganska kul också, men rätt pilligt. Elementet att man ska designa sina egna skepp etc tilltalar mig inte så mycket och då det är jättecentralt i strategin så...har GalCiv II aldrig varit riktigt tillfredställande för mig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Steam gör för tillfället reklam för ett spel som heter Democracy 3, vilket handlar om att sköta en presidentpost.

Jag har inte spelat det själv, men om man fortfarande är ute efter strategi utan blod så kanske det är värt att ta en titt på?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Feuflux said:
Demot till EU3 ville inte starta ens. Får testa att installera det igen.
Här var lösningen tydligen att gå in i settings.txt och hårdkoda in din egen upplösning istället för vad som stod där. Så nu ska jag ta en titt där när jag får vara ostörd. Tar en faslig tid att starta spelet, men har inte stött på något lagg än.
 
Top