Nekromanti Tortyr i rollspel, bra eller dåligt?

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Sweet nutcracker [OT]

Var kan jag få tag på en sådan! Bara måste ha!
Köpte min i Visby under Medeltidsveckan i början av 90-talet. Försäljaren gav ett baltiskt intryck (vad nu det har med någonting att göra).
Jag antar att den är avsedd som humoristisk nötknäppare, men som sådan är den oduglig. Kraften i skruven är för liten. Den är kusligt väl avpassad för att åstadkomma smärta utan att bryta sönder fingerbenen helt och hållet.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Lite förvånande är

att jag hittade mitt spel artelleritaktik från 1983 då jag var 10 år (table top) där jag mycket systematiskt hade beskrivit hur mycket penagr man fick för olika tortyrmetoder på sina fiender. Tror det täckte två sidor...

Jag är för starka känslor i rollspel och anser att om spelgruppen tycker det är OK så kan man beskriva väldigt grova saker för att stärka känslor. Klart för!

Starchallenge världar består av 9 provinser varav Terros är den där Dynastin härskar. De drar sig inte ett smack för tortyr och delprovinsen Kleitz är is tort sett bara planeter med koncentrationsläger över hela planeten. Det ingår i Dynastins sätt att härska och har en funktion. Vissa delar av kapitlet om världen är frånstötande och det varnar jag för i introduktionen.
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Re: Lite förvånande är

Om jag inte minns del så finns det några rader om tortyr i Sengoku, men det är ju knappast konstigt då det handlar om medeltida Japan.
Jag har aldrig varit på ett konvent, och vet inte om upplevelsen av rollspel är annorlunda där, men när vi spelar hemma så drar vi oss inte för att använda tortyr.
 
Top