chrull
Stockholm Kartell
Ah, såklart. Ta Angry och överge konflikten hade varit en möjlig lösning.Murkla said:Fast, varför skulle du göra det?弾幕 said:När en person börjar försöka resonera med motståndet och en annan inser halvvägs igenom att det här inte funkar, och vill bara storma in och slå ihjäl dem? Jag förstår inte hur det skulle kunna funka, och om svaret är "det går inte" så är det helt klart inte ett regelsystem som funkar för Dungeon Crawl.
Alltså, om ni väljer att köra resonerandet med motståndet som en konflikt så »fungerar det inte« förrän konflikten är över och ni har förlorat.
Men, om du nu vill anfalla så tycker jag att det låter som ett utmärkt tillfälle ge upp konflikten och ta Angry som kompromiss. För arg verkar du vara. Och sen starta en ny konflikt.
Ah, detdär ämnet för en helt egen tråd jag skapade.弾幕 said:Jag tror jag tänkte fel, om man har 2 team mot 2 team i en konflikt, hur funkar det då, har varje sida en disposition eller har varje team en disposition? Har varje deltagare egen disposition? I samtliga fall: vad händer när konflikten inte är våldsam utan mer social när någons disposition är slut men allas inte är det?
Jag kan ge dig en sammanfattning. Varje team har en disposition. När den är nere på 0 så är det teamet utslaget för resten av konflikten - i en social konflikt kanske detta motsvarar att teamet har slut på argument och inte kan göra mycket annat än att sura och gorma ur sig värdelösa upprepningar.
Om ett team åker ur en 2mot2-konflikt så kan både teamen på andra sidan attackera det kvarvarande teamet. Det är ett stort övertag och en sådan konflikt vara inte länge.
Om man nu ska tro Stövelkatten så existerar dock inte annat än 1 team mot 1 i Torchbearer, så du får spela Mouse Guard istället för att ha nytta av denna kunskap!
Förklarar mycket. Vi spelade antagligen helt enkelt fel. Så jag är nog beredd att ge TB en chans till.