Nekromanti Top Secret/S.I.

BIB

Veteran
Joined
4 Dec 2002
Messages
21
Location
Ljungby, Kronoberg
Min kära mor brukar alltid köpa billiga spel till mig på loppmarknader å så (mycket snällt), hon har bland annat köpt mej settlers of catan i obruten förpackning för tjugi spänn. Men i alla fall, häromdan kom hon till mig med ett rollspel inhandlat för tie spänn och nu undrar jag ifall det är någon som spelat det och i så fall om det är bra o. dyl.
Spelet heter i alla fall "Top Secret/S.I." och gjordes 1987 av TSR...
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,118
Location
Tindalos
Din mamma har tydligen öga för spel.

Kostar "bara" 125 :- på Legend Spelantikvariat.

Har tyvärr aldrig spelat det men jag tror att det skulle funka som en motpol till James Bond RPG som gavs ut i samma veva av West End Games (har jag för mig).

Det fanns en recension på spelet i någon av de första exemplaren av Rubicon samt ett tvådelat äventyr. Kommer dock inte ihåg vilka nummer av Rubicon det var.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Har tyvärr aldrig spelat det men jag tror att det skulle funka som en motpol till James Bond RPG som gavs ut i samma veva av West End Games (har jag för mig)."

Nästan. Victory Games hette de som gav ut James Bond RPG.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,313
Location
Enköping
Jag har både spelat (spellett) det som det är, kört tre äventyr. Jag har även använt systemet som grund för en Aliens-aktig science fictionkampanj. Systemet är enkelt och snabbt och lättändrat beroende på hur man vill ha det med dödligheten.

Det finns tre miljöer för spelet, Web vs. Orion är det som finns med i reglerna och är alltså två organisationer, en ond, en god som kämpar mot varandra i bästa UNCLE - TRUSH-stil, James Bond och dylikt.

Den andra är vår värld med dess konflikter. Dessa tas upp i bland annat tillsatsen Commando där mer realistiska regler tas upp och insatsstyrkor. Bakgrundsböcker för FBI och CIA finns också.

Den tredje är FREE America och FREELancers som är en framtida (nu är den dåtida, den var framtida när den skrevs) version av vår värld med cybernetik och smärre superkrafter.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Jo, det är ett trevligt spel. Agent 13 modulen är en riktig guldklimp för de som vill spela i i 30-tals-pulp-miljö.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: james bond rpg

"hur lr kan man få tag på det spelet, jag är lite av en Bond fanatiker och det vore ju inte coolt utan jävligt STORT för mig om nån kunde ge mig lite pilar om vart jag kan hitta spelet."

De vanliga ställena när det gäller urgamla pryls: e-bay, begagnat-butiker som till exempel Legend Hobbyspel, eller rollspelsauktioner på konvent.
 

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Re: james bond rpg

Själv hittade jag min kopia på Tradition 1999. Inplastat, grundboken, en modul och 5-6-7 äventyr. Dessutom är deras äventyr i box, vilket gjorde att det var en rejäl hög.
Betalade 249 kr. Helt sjukt.

Du måste bara få tag på det! Jag tycker att det är precis hur kul som helst!
 
Top