Nekromanti Tomb Raider-filmen

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Efter att ha sett filmen kan jag säga: "Nöj er med trailern". Allt som är värt att se finns med där.

Nu har jag inte spelat spelen så jag kan väl inte uppskatta filmen lika mycket som en inbiten spelare men även de lär tycka att filmen är kass. De som vill se Laras bröst genom tighta tröjor lär få sitt lysmäte. Hon går klädd så även mitt i Arktis.

Faktiskt så håller jag med recensenten som sa att den saknar story, den saknar Indianda Jones-mystiken, känslan och actionen är på sin höjd medelmåttig. Snygga (högst onaturliga) bröst är ingen ersättning för det.

_öRn
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
"känslan och actionen är på sin höjd medelmåttig"

Jaså? Jag tyckte faktiskt den var bra, och det berodde inte på några tighta tröjor. Jag har inte sett några Indiana Jones filmer som jag kan jämföra med men nog tycker att Tomb Raider filmen hade känsla.


/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Inte för att vara kritisk på förhand då jag inte har sett filmen, men t om trailern är rätt sunkig...
...men hon är ju å andra sidan rätt snygg /images/icons/tongue.gif

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Fnord

Efter att ha sett filmen kan jag säga: "Nöj er med trailern". Allt som är värt att se finns med där.

Jag håller inte med... det finns en massa glad-våld som inte kom med i trailern, för att inte tala om dusch-scener för både pojkarna och flickorna i publiken. /images/icons/wink.gif

Nu har jag inte spelat spelen så jag kan väl inte uppskatta filmen lika mycket som en inbiten spelare men även de lär tycka att filmen är kass. De som vill se Laras bröst genom tighta tröjor lär få sitt lysmäte. Hon går klädd så även mitt i Arktis.

Så? filmen följer det mönster som konstruerats i spelen. Även där har hon tighta kläder i arktisk omgivning. Att klaga på det är ungefär som att klaga på att Sagan om Ringen filmen innehåller en massa korta personer som äter och röker för mycket...

Om man ser filmen och förväntar sig ett existensiellt drama med djup handling och komplexa karaktärer så lär man bli besviken... I samma genre som Mumien och Indiana Jones står den sig däremot helt ok.

Snygga (högst onaturliga) bröst är ingen ersättning för det.

Har du _sett_ spelet? Det är värre.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Min bedömning

Jag var och såg filmen i veckan. Här är mina plus och minus.

- Handlingen. Den skulle inte ens duga till dataspelet...
- Actionscenerna. Något tama, tänder inte riktigt till. IOFS är det inte John Woo som regisserat.
- Animeringarna. Har skiftad kvalitet. En del var riktigt snyggt. Men den där geggan som skulle föreställa metall... Huh vad ful den va!

+ Miljöerna. Den känslan som inte infinner sig i striderna finns i templen som fångar spelet perfekt.
+ Musiken. Riktigt cool, även om det fanns en och annan heltöntig slinga.
+ Sist men absolut inte minst: Angelina Jolie. Hon är perfekt på alla punkter. Snygg, spydig med glimten i ögat, spelar karaktären trovärdigt.

Summan av kardemumman: Knappt sevärd, men Jolie är helgrym. Om man ska bedömma enligt skalan 1-5 så får det bli en 2:a.


Det Förglömda: tillbaka på ny adress:
<A HREF="http://rollspel.20m.com" target="_new">http://rollspel.20m.com</A>
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Re: Fnord

Att klaga på det är ungefär som att klaga på att Sagan om Ringen filmen innehåller en massa korta personer som äter och röker för mycket...

As roligt sagt. Dom är ju korta och dom röker ju för mycket. /images/icons/smile.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Näe, vet du vad... såg den igår och man får ta den för vad den är, så... för min del är den helt ok... Tycker nog att actionen var ganska så bra. Storyn i en sån film är ovidkommande, tycker att det finns betydligt värre filmer att oja sig över, som "Pearl Harbor" har iofs inte sett den, men den verkar vara ganska så dålig.

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Top