Nekromanti Tolkien, ett måste!

Joined
8 Dec 2000
Messages
5
Håller på med en artikel om Tolkien med en massa texter och fakta från texter som tex Silmarillion. Har ni nåt speciellt ni vill ha med i texten (nån favoritdel som ni tycker är intressant eller dylikt?).

Tidskrävande men enligt min mening MYCKET viktigt för läsekretsen at få reda på...
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,010
Location
Bureå
En biografisk artikel hade varit intressant, om det är vad du menar. I synnerhet nu med de kommande filmerna.

- Daniel
 
Joined
8 Dec 2000
Messages
5
Japp! Det är det jag menar och det vore trevligt om det kunde komma samtidigt som recensionerna på Lord Of The Rings filmerna!
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Min åsikt är att en rent biografisk artikel är för smal för en tidning som Codex. Hellre en lite bredare om "all things Tolkien" istället, där man kikar lite på filmer, böcker, serier, nätet, allt. Det lär ju finnas hur mycket som helst, och det bästa hade ju varit om man hade kunnat gräva fram guldkorn som inte är allmänt kända, för trots allt så vet många i spelkretsar, mycket om Tolkien...

-Hans
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Tolien fällan!

Du Skrev:
======
för trots allt så vet många i spelkretsar, mycket om Tolkien...
======

Myckte sant. Det är stor risk att en av våra läsare är riktiga Tolkien 'förståsigpåare' som kommer att lusläsa artikeln efter allra minsta felaktighet bara för att de lever på att visa sig viktiga och duktiga i sitt obskyra intresseområde. Måhända för att dölja total okunskap i många andra ämnen ... aaaaa vad skönt det var att skriva ett litet vredesutbrott om jobbiga människor.

Det jag menar är att om vi skall skriva en Tolkien artikel så får den antingen vara bred och allmänt hållen som du föreslår så att vi inte får backning på huruvida Silmarilerna var blåa eller grå-blåa (eller om jag precis stavat fel på Silmarilerna). Eller så får någon riktigt duktig Tolkien fanatiker skriva en artikel som han/hon sen kan försvara på ett bra sätt.

Jag kanske bara är paranoid.

/Mattias Falck


 
Top