Nekromanti Tolka rumbeskrivningar i (*gulp*..) Maze of the blue medusa?

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
DISCLAIMER: Ja jag vet läget med Zak. Jag stöder inte honom och vill inte diskutera honom här, men vill spelleda den här modulen.

Vill du som spellett den hjälpa mig att tolka några svårförstådda rumsbeskrivningar?

LÄTTA SPOILERS FÖLJER

Till att börja med:

Rum 42. Kan inte visualisera det här rummet.. vadå för rör? Var är de, hur kan de kopplas ihop? Vad innebär det att befria vattenhjulet och hur är det kopplat till rören? Hur är det en väg till rum 74?

rum 9. Vad exakt är fällan på den svarta sidan av dörren? Går hängbroarna dit eller inte?

Hur har ni gjort med att göra ”See-Me-No-More” synlig? Det här pusslet bygger ju på en engelsk ordvits..

mkt taggad på att DMa detta trots allt! :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
"See-Me-No-More" fuckade jag upp helt när jag körde det. För plötsligt började jag säga saker på engelska vilket gjorde det hela för uppenbart.

Har inga bra lösningar på de andra. Maze är verkligen ett mästerverk av en dungeon men jag har funnit att en drömskt nästan känsla och en villighet att hoppa över saker man inte kan tolka är saker man behöver för att köra den.

Orelaterat nästan. Alla mina Zak böcker ligger i en låda just nu där jag inte ser dem. Hela grejen är tragisk. Jag är för influerad av Zaks grejer i mitt eget skapande för att göra mycket annat åt det hela. Det är som att försöka sluta lyssna på Michael Jackson.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,020
Location
Sthlm
Du får tänka att det är Patric som skrivit all text. Och ha är ju OSR rörelsen.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Tror vissa obskyriteter kommer av att de skrivit olika rum oberoende av varandra. De har ganska varierande stil och grad av detalj/surrealism. Kan vara så t.ex med den oklara fällan i rum 9. Och att det t.ex står i rum 4as beskrivning att ”the door opens” fast det inte är någon dörr in dit utan ett valv enligt kartan där sånt är tydligt markerat.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Kör imorgon! Funderar på att lösa See-Me-No-Moee med min gamla husregel att engelska är alviska.
 
Top