Mask_UBBT
Hero
Ok, den som förväntar sej en "kan man lägga in negrer utan att folk blir sura"-fråga kan sluta läsa nu... Jag har bestämt mej för att vara lite mer acceptabel idag...
jag undrar hur toleranta rollspelare är emot "avvikande" element, alltså sådana som man inte ger en direkt förklaring till och som inte skulle stämma i vår värld...
Exempelvis; behöver spelare veta varför en del av en oxras har klövar medan den andra har tassar och kan prata?
Med etablerade element(magi och gripar, typ) så ser ju folk över det. Få klagar ju lixom på att dvärgar är humanoider, trots att humanoider utvecklades till följd av träd...
Men hur fungerar det egentligen annars? Stör sej spelare på sådant egentligen?
/Mask
jag undrar hur toleranta rollspelare är emot "avvikande" element, alltså sådana som man inte ger en direkt förklaring till och som inte skulle stämma i vår värld...
Exempelvis; behöver spelare veta varför en del av en oxras har klövar medan den andra har tassar och kan prata?
Med etablerade element(magi och gripar, typ) så ser ju folk över det. Få klagar ju lixom på att dvärgar är humanoider, trots att humanoider utvecklades till följd av träd...
Men hur fungerar det egentligen annars? Stör sej spelare på sådant egentligen?
/Mask
Alltså att man slänger in en hoper myter som alla tolkar det lite olika, bara så man kan för bort fokus från eventuella felaktigheter...