Nekromanti Tog en sväng förbi...

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,783
Location
Göteborg
en fortsättning på det HÄR?
Åh, vad jag älskar den filmen. Sveriges enda science fiction-rulle? Favoritbiten är när rymdskeppet åker igen, och man får se landningssekvensen spelad baklänges ...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hoppas det verkligen är ett ufo åxå..
Dock så verkligen oftast mer trist & säkert så är det nån naturlig förklaring till edet hela.. Som t. ex nån trött väderballong eller nått sådant.

/ Johan K, som hoppas överleva sista dagen innan julovet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Hoppas det verkligen är ett ufo åxå..
Tja, man har inte identifierat det, det flög och det är antagligen ett föremål. Vad med behöver du?
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Tja, man har inte identifierat det, det flög och det är antagligen ett föremål. Vad med behöver du?
Den där slutsatsen har jag också tänkt lite på. Vad händer om utomjordingarna inte är av bestämbar natur? Alltså som te.x i filmen Virus där varelsen ifråga är av elektrisk natur och dess farkost likaså. Blir det ett "UFP" då? (Unidentified Flying Phenomenon)
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Pravdan

Tja.... Norran brukar ju vara lite si och så med dylika "fenomen". Sist jag var med om att ett liknande skådespel hamnade i tidningen var när jag gick i gymnasiet (herrans många år sedan). Då fanns det även ett foto med på "ljuset" som sakta seglade förbi i det svarta nattmörkret inne i Bastuträsk samhälle.

Det visade sig emellertid efter ett par vändor via djungeltelegrafen att det faktiskt var min "busiga", då 40-åriga kusin och hennes karl plus vänner som hade sänt upp en varmluftsballong från deras garageutfart. Nu hade det blivit förstasidesstoff i den världsomspännande pravdan Norran som ett oidentifierat och mystiskt ljusfenomen istället. Jasi :gremsuck:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vad händer om utomjordingarna inte är av bestämbar natur?
Det ögonblick man vet att det faktiskt är just utomjordingar är det inte oindentifierat. Och "object" behöver inte tolkas som rent fysiskt föremål - allt "UFO" betyder är att man ser nåt på himlen som man fan inte vet vad det är - det stämmer inte med flygfarkoster, meteorologiska eller astronomiska fenomen eller fan och hans moster.

Att sedan folk väljer att förklara UFOs med utomjordingar är en annan sak. Själv är jag benägen att tro att det är skrompta*. :gremelak:

Erik
*Generellt norrländskt uttryck för övernaturliga things that go bump in the night
 
Top