Nekromanti Tobacco

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Är cigarrer och cigariller uppfunna i Eon, eller får man nöja sig med pipa när man vill blossa lite och se skum ut?

Primitiva cigarrer borde enligt min åsikt finnas, då ihoprullade tobaksblad var det första sättet att röka på på Tellus (tolka inte "röka på" fel nu, aye?).

(Oj, förlåt! Jag glömde ju att det var jag som var SL, så det spelar ju egentligen ingen roll vad ni skriver! [*jävligt falskt garv*])
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
I tirakboken finns i alla fall en bild på en tirak som blossar på en rejäl cigarr. Frågan är dock om den innehåller tobak eller andra substanser.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
(Oj, förlåt! Jag glömde ju att det var jag som var SL, så det spelar ju egentligen ingen roll vad ni skriver! [*jävligt falskt garv*])

Om du inte hade varit spelledare så hade det väl ändå varit upp till gruppens spelledare att bestämma?


// avatarex, ogillar onödiga förkortningar
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
I tirakboken finns i alla fall en bild på en tirak som blossar på en rejäl cigarr. Frågan är dock om den innehåller tobak eller andra substanser.
Jag vill tro andra substanser...

// Creigh - Som har hört att olagligt röka + Rollspel = jättebra, men det är ju olagligt som sagt var...
 

Stridsfursten

Veteran
Joined
12 Mar 2004
Messages
29
Location
Sthlm
hmm pipa finns väl säkerligen...

illustration på Cigarr finns i Tirakboken....

Ciggpaket finns i spelgruppens bord

egenrullade ciggareter... äh nu räcker det :gremwink:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Chech & Chong - The RPG

>Som har hört att olagligt röka + Rollspel = jättebra

Jag antar att du med "olaglig röka" inte menar smuggelcigg :gremwink:

Hursomhelst vet jag inte mer i ämnet än att i alla fall alkohol + rollspel suger chimpans-ollon.

/Anders
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
nja alverna vet väll inte att tobak äär skadligt har läst boken men jag måste läsa den typ 2-3 ggr till för jag har Outsiemer som det inte stavas men! dessutom diggar jag alvgräs! you bet its the hardesty to smoke on mundana!! HA DET BRA!!!
 

Zishan

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
58
Location
El Stockholmo
Tja om man ska vara sån så rökte araberna hashish i tobaks blad redan före kristus så om man vill så ska det väl finnas...

Frågan är snarare tillgången till "Ciggaretter". Den kanske e vanligare i mûhad.

Personligen tycker jag det ska finnas, men tillhöra det mer exklusiva nöjena som kostar lite extra..
 
Top