Nekromanti TKP - vad är poängen med det?

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag har rn känsla av att de jag spelar med inte kommer orka lära sig/fatta TKPs funktion, så jag överväger att ta bort det och låta dem starta med högre kp istället. Det har också att göra med att jag inte fattar poängen med det, nån som kan förklara?
 
Tillfälliga KroppsPoäng (TKP) är en rörlig buffert, som inte symboliserar riktiga skador, utan allt annat, som utmattning, koncentration och sånt. Till skillnad mot vanliga KP, som är riktiga skador.

TKP kan öka med erfarenhet, men inte KP.

Skador dras först bort från TKP och när de är slut, KP.

Finessen är att en del attacker går direkt på KP, och är alltså extra farliga. Vill man som SL vara extra elak kan alla attacker där offret inte vet att han attackeras går direkt på KP. Och när KP är slut, då är man körd. Hur många TKP man har. Även en hjälte och veteran kan dö av en dolk i ryggen.

Klarnar det?
 
Minns då TKP stod för Totala kroppspoäng i DoD. Har för mig att de tickade ner mned samma storlek som man förlorade KP i kroppsdelar. Det där gillade man. Då.

Förlåt för OT!
 
Back
Top