DoD Tjuvtitt på kartan

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,051
Jag har inte lusläst den andra EA-tråden, men innebär det här att Trakorien blir en del av Ereb på nytt? Visst la ni trakoriska områden på kontinenten i Kopparhavets hjältar?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Kargomväggen mynnar ut lite märkligt i öst. Har för mig att den enda framkomliga vägen där in i Kargom gick via Gremskporten under svamptrasslet Eniaken?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Kargomväggen mynnar ut lite märkligt i öst. Har för mig att den enda framkomliga vägen där in i Kargom gick via Gremskporten under svamptrasslet Eniaken?
Det ska vara lite mer "skog" ovanför Kargomväggen. Att det inte finns här beror på att jag vid det tillfället inte hade bestämt om det skulle vara någon Eniak eller inte, men det blev vanlig skog till slut. Men den här kartan är ju inte exakt på det viset. Det är en konstnärlig representation av spelvärlden, som man kan låtsas vara ingame om man vill. Någon som inte har total koll på satellitbilder har ritat den och väl på marken kan man finna att det inte ser riktigt likadant ut. Exempelvis är städer och landmärken större än vad de är o.s.v. Men det är med flit.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Det här ska bli jättekul!

Innebär det att Svavelvinter eposet kommer att kunna spelas som en integrerad del (eller med viss handpåläggning)?

Modda in sirenens klagan med Ereb versionen av Kopparhavet :)

Körde en klubba klassikerna kampanj i Ereb med 8 äventyr och det finns en stor önskan i spelgruppen att fortsätta utforska det vi börjde med för trettio år sedan.

lite OfT
Hur hårt knutet regelmässigt kommer det vara till DoD23?

C
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Det här ska bli jättekul!

Innebär det att Svavelvinter eposet kommer att kunna spelas som en integrerad del (eller med viss handpåläggning)?

Modda in sirenens klagan med Ereb versionen av Kopparhavet :)

Körde en klubba klassikerna kampanj i Ereb med 8 äventyr och det finns en stor önskan i spelgruppen att fortsätta utforska det vi börjde med för trettio år sedan.

lite OfT
Hur hårt knutet regelmässigt kommer det vara till DoD23?
Ereb Altor är i första hand setting- och kampanjmaterial till DoD23. Regeltilägg kommer finnas men det är inte fokus.

Svavelvinterserien kommer att kunna köras nästan rätt av, och även Sirenens klagan. Vissa regelmoddar får man ju göra men båda ligger väldigt nära.
 
Top