Nekromanti Tjuvar modul?

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Re: Tjuvar är väll representerade?

Kort parlör för översättning av tjuvspråk till krigarspråk, vilket mina karaktärer tenderar att behärska mycket väl.
Tjuvspråk Krigarspråk
"dyrka upp dörren" = "sparka in dörren"
"smyga sig förbi vakten" = "hugga ner vakten"
"klättra upp på taket" = "stapla saker så man kan gå upp"
"förgifta armén" = "banka skiten ur armén"
"få tag i de förbjudna grejerna" = "hota någon med ond bråd död tills de ger mig grejerna"
"hitta mördaren" = "skaka tills något ramlar ut"
"sälja stöldgodset" = "sälja stöldgodset och OK, bli grundlurad"
"oskyldigt leende" = "förmedla budskapet 'om du rör mig skär jag väsentliga delar av dig och postar dem till din fru'

Jag medger dock att mitt språk har en viss förmåga att orsaka komplikationer ibland/images/icons/smile.gif
Låt mig förmedla ett visdomsord från min studentkorridor: "Går det inte med våld så går det med mer våld. Och går det sönder är det dålig kvalitet!"
Seriöst (jo jag kan vara seriös) så är jag också för en tjuv-modul. Gärna med en stor lönnmördar-del.

Melius frangi quam flecti
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Tjuvar är väll representerade?

Med en blick som förmedlade en åsikt av vankelmod och dold vansinne och blodtörstig dubbelnatur vände sig smeden om och undrande du vill att jag ska tillverka vadå ?

Samt att de flesta laglydiga handverkare kan bli lite fundersama om folk ber dom tillverka dyrkar..
SOm för övrigt bara behövs i de rikaste av husen...
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Tom Lehrer goes Mundana... (OT)

"The Elves hate the Dwarves
and the Dwarves hate the Tiraks
and the Tiraks hate the Humans
and everybody hates the Misslas!"

Erik medlem av trollsällskapet MMM, Mer Misslor till Middag
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dnalor, är det du? [NT]

?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Nej, det kan jag inte påstå

Såvida jag inte lider av en allvarlig släng av personlighetsklyvning så är och förblir jag mig själv. Bortsett från sena nätter när det är fullmåne... *ylar*
Ledsen att göra dig besviken/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti
 

Nauseam

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
147
Location
De mörka skogarna i Östanled.
Representabilitet

Samt att de flesta laglydiga handverkare kan bli lite fundersama om folk ber dom tillverka dyrkar..
SOm för övrigt bara behövs i de rikaste av husen...

Just ja, de laglydiga hantverkarna... Så länge människan är människa finns skumraskare... OCh detta med rika hus, det är ju en balansgång, stället ska vara lagom tät för att vara värt att plundra men inte så rikt att det är för välbevakad.. Men ju "hjältemodigare" man är detstå mer vågade kupper kan man ju åta sig... om man tex skulle vara en RP.



~ nauseam
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>
 
G

Guest

Guest
Ja men man skulle ju alltid slänga in en massa nya yrken som kan gå upp emot 10 sidor.
 
Top