Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R2

Mm men jag kanske har fel om @Brynolf ?

Om jag köper hans röstflytt och vi utgår från att han har rätt i att buset inte är med här:

(Brynolf och Stradh gröna)
Sysp
Vimes
Basse
Isac
BB
Häger

Återstår:
Sidd
Big Mama
Damogn
Octagonal
Impetigo

Det finns väl bara två kejs va?

1) Vekt vektar sig själv. Lönmörder murrdar vekt. ”Haha, jag vekt, du tönt!”

2) Vekt vektar bubo. Lönmörder murrdar bubo. ”Haha, jag fick vekt, du tönt!”

Jag dum?
Nästa runda: ulvarna mördar med mördarkanonen som ignorerar väkt på samma mål (som antagligen är väktaren eftersom visst väktar man väl ändå sig själv R1 i nio fall av tio?). Väktaren är hejdå.

Då är det bättre att ha väktaren outad som bekräftat grön denna runda.

Mm men jag kanske har fel om @Brynolf ?

Om jag köper hans röstflytt och vi utgår från att han har rätt i att buset inte är med här:

(Brynolf och Stradh gröna)
Sysp
Vimes
Basse
Isac
BB
Häger

Återstår:
Sidd
Big Mama
Damogn
Octagonal
Impetigo
Nu vet jag inte hur många ulvar det är i spel, men nog är de väl minst två kvar? Jag tycker det är superrimligt att börja grävandet bland de fyra som "återstår". @damogn kan vi tex hänga ändå pga lågsniffande. Och nu är det dessutom hög chans att han är bov på det.

Har vi nåt annat brunt på BM, Octa eller Impe från R1?

Tog en liten paus och gjorde annat. Vilken fin överraskning med Siddis! Bra jobbat byn, inte min förtjänst.

Nästa runda: ulvarna mördar med mördarkanonen som ignorerar väkt på samma mål (som antagligen är väktaren eftersom visst väktar man väl ändå sig själv R1 i nio fall av tio?). Väktaren är hejdå.

Då är det bättre att ha väktaren outad som bekräftat grön denna runda.
Hm, har jag missat nåt eller började inte ulvarna med noll spänn?

Nu vet jag inte hur många ulvar det är i spel, men nog är de väl minst två kvar? Jag tycker det är superrimligt att börja grävandet bland de fyra som "återstår". @damogn kan vi tex hänga ändå pga lågsniffande. Och nu är det dessutom hög chans att han är bov på det.
Det var totalt tre ulvar från början. Varje ulv hade en egen specialförmåga, så nu har vi bara tjuv-ulven som stjäl pengar för att shoppa från meny och lönnmördarulven som lönnmördar kvar i spel.

Varför är det hög chans att han är bov menar du?
Har vi nåt annat brunt på BM, Octa eller Impe från R1?
@Impetigo är till exempel bekräftad ulv eftersom vi tjafsade lite han och jag.

Missade ni komiken?

Hägern hånar BM i början på R1 när jag skrev att "skoja inte nu om att du är siare", det blev en stor grej och 18 sidor senare tror Brynolf att Hägern är en äkta siare. Om man sprider ett rykte tillräckligt många gånger så blir det en sanning.

Brynolf har inte hängt med någonting på denna tsunamin i ett vattenglas. Nog för att jag brukar ha svårt att följa med i svängarna men Brynolf tog detta till en helt ny nivå.

Eller fintar Brynolf oss med låtsas nollkoll?

Röst: @Brynolf

Förlåt att jag är sen... Jag hinner verkligen inte vara med särskilt mycket. Jag gick in nu för att se om jag blivit utröstad.

Lite skumt att Brynolf misstänkte mig, så jag gör en

Hej Damogn är du ulv? Om du glömde skicka nattmordet så det slumpades får du gärna säga till. Det skulle underlätta för oss övriga.

Jag är inte ulv. Ni kan ju offra mig denna runda för att se att det är sant och tänk då på att de som misstänkt mig kan vara ulvar.

Missade ni komiken?

Hägern hånar BM i början på R1 när jag skrev att "skoja inte nu om att du är siare", det blev en stor grej och 18 sidor senare tror Brynolf att Hägern är en äkta siare. Om man sprider ett rykte tillräckligt många gånger så blir det en sanning.

Brynolf har inte hängt med någonting på denna tsunamin i ett vattenglas. Nog för att jag brukar ha svårt att följa med i svängarna men Brynolf tog detta till en helt ny nivå.

Eller fintar Brynolf oss med låtsas nollkoll?

Du som har koll >0 kanske noterade att jag var borta nästan hela R1. Jag har fortfarande inte läst vad ni tjattrade om de 13 första sidorna, och kommer nog inte hinna med det heller på några dagar. När jag stövlar in i slutet av rundan och ber om en tldr, så säger häger att han är siare, och sen ger han mig ett bonk rövhatt vilket leder mig till nåt citat som jag tolkade som att häger ÄR outad siare, fast med orimliga regler OCH en rövhatt och det var väl ungefär så långt jag kommit i R1.

Du som har koll >0 kanske noterade att jag var borta nästan hela R1. Jag har fortfarande inte läst vad ni tjattrade om de 13 första sidorna, och kommer nog inte hinna med det heller på några dagar. När jag stövlar in i slutet av rundan och ber om en tldr, så säger häger att han är siare, och sen ger han mig ett bonk rövhatt vilket leder mig till nåt citat som jag tolkade som att häger ÄR outad siare, fast med orimliga regler OCH en rövhatt och det var väl ungefär så långt jag kommit i R1.
Ok, det här blev underlig litteratur ser jag nu. Men andemeningen kvarstår: BM har helt rätt i att jag har noll koll på R1.

När jag stövlar in i slutet av rundan och ber om en tldr, så säger häger att han är siare, och sen ger han mig ett bonk rövhatt vilket leder mig till nåt citat som jag tolkade som att häger ÄR outad siare, fast med orimliga regler OCH en rövhatt och det var väl ungefär så långt jag kommit i R1.
Kul gjort av oss ändå ❤️ den dagen man kan stövla in på slutet av rundan och få en tydlig sammanfattning med fotnoter är den dagen varulvsspel dör som konstform.

Det var som fan! Boom!!

Har missat sista sidorna av R1 och början här men en trevlig överaskning.

Min magkänsla hade alltså rätt från start i R1! Synd bara att jag bytte till Hägern.

Jag har inte blivit bestulen på några GM.

Hägerstrand väntar alldeles för länge med att rösta på Sidd utan försöker få igång andra drev. Sidd gör detsamma och röstar inte på Hägerstrand. Kan det vara två ulvar redan i R1 vi hade?

#LitaPåMagkänslan

Röst: @Hägerstrand

Back