Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R2

💪 jag sa ju att det här skulle bli enkelt. Klart Sidd var stråtis! Det här vinner vi, lätt.

Flera borde grönas rejält av utröstningen, men jag skulle vilja ha hela rösttidslinjen framför mig och det får bli imorgon.

Tills vidare:

Röst: @Big Mama

Varför väktaren ska outa fattar jag inte riktigt dock?

En tanke är ju också vilka som hade möjlighet att gröna sig genom att fälla Sidd och offra honom för laget. Det är ju en möjlighet för ulvarna att gömma sig.

Vidare ser jag väl ingen fara i att väktaren outar om hen väkta sig själv. Ger mer information till byn. Sen får vi se om det leder till att vi står med två spelare som hävdar att de är väktare. Huruvida väktaren ska outa den andre, om den väktade denne låter jag vara osagt. Ser hur du tänker där Hägern, och är försiktigt optimistisk till din tanke.
Väktaren kan bara skydda sig om ulvarna inte har guldnnog, eller är ovilliga att spendera guld för att få ihkäl denne

Visst men vi kanske ska låta smakerna sätta sig lite i R2? Så ulf får klampa lite i klaveret först…
Vi behöver ju inte göra det prick klockan nu, men poängen i scenario 1 (som är troligast) är ju att ulvarna vet hur nattmordet bommade. De kan ju klampa försiktigt med det i åtanke i så fall.

.
Men hallå: finns det någon som har en rimlig invändning mot varför en väktare som väktat sig själv borde outa? Jag tycker det vore super.

Vidare: vad tycker ni om att en väktare som väktat någon annan borde outa? Jag tycker att det också vore ballt.
Klart det är ballt. Ulvarna räknar rimligen med att den som de siktade på är väktaren ändå. Och man kan ju väkta sig själv resten av spelet, om inte ulvarna köper falska papper.

Att få två gröna på smällen är också trevligt.

Tycker att det är mysko att Big Mama är så uppdaterad på hur de förfalskade dokumenten fungerar…

Eftersom nattmordet bommade och väktaren antagligen väktade sig själv så vet redan ulvarna vem som är väktare. Då är det bara informationsutjämning att vi får veta det.

Men om väktaren inte väktade sig själv?

Obs att om vi ska outa så kommer det definitivt sticka upp nån jävla struts och låtsas vara väktaren, så har vi två schindlers väktare. Och vi vill verkligen inte HÄNGA väktaren, så då får vi låta båda leva.

Men om väktaren inte väktade sig själv?
Det är scenario två. Jag bad om argument för och emot båda scenarierna. Vi kan ju skicka ut en villkorad uppmaning till väktaren (fast då ger vi ju information till ulvarna. Poäng i motkolumnen där).

Men om väktaren inte väktade sig själv så blir det ett grönsiande att han outar sig själv plus väktarmål. Det tycker jag också kan vara värt det, men vi förlorar majndgejmförmåga mot ulvarna i så fall.

Det finns väl bara två kejs va?

1) Vekt vektar sig själv. Lönmörder murrdar vekt. ”Haha, jag vekt, du tönt!”

2) Vekt vektar bubo. Lönmörder murrdar bubo. ”Haha, jag fick vekt, du tönt!”

Jag dum?

Back