Tjockaste rollspelsboken som tryckts?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Vilken är det? På svenska och engelska?

På svenska måste väl Sagas andra upplaga ligga bra till?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Tjockaste jag äger? Kan vara Children of the Sun. Osäker på sidantal.

Men Veins of the Earth (till Lamentations of the Flame Princess) måste ändå ligga rätt bra till.

På svenska? Ingen aning.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
På engelska är det nog svårt att slå FATAL som enskilt tjockaste bok. Jag _tror_ i alla fall det fanns i tryckt form ett tag i begränsad upplaga.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Zweihänder är väldigt tung och fet
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Stars without Numbers Omnibus. Jag vet inte hur många sidor. Men den är typ 1dm tjock.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Ptolus har 672 sidor.

Hero Sixth Edition kärnan är tekniskt sätt två böcker men de är som en bok och de är 466 sidor respektive 322 sidor.

World's Largest Dungeon är 840 sidor.

Legendary Lands of Ardruin, World Book of Khaas, är 865 sidor.

Jag har aldrig sett en tryckt version av FATAL (vilket är varför jag aldrig bränt en bok) men den ska tydligen vara runt 800 sidor. Alltså kortare än den största PDF:en av ”spelet” som är mer än 1000 sidor.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag har aldrig sett en tryckt version av FATAL (vilket är varför jag aldrig bränt en bok) men den ska tydligen vara runt 800 sidor. Alltså kortare än den största PDF:en av ”spelet” som är mer än 1000 sidor.
Aha! Gott så. Så även om styggelsen finns kan den slänga sig i vägen även på denna punkten =)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
På svenska måste det vara Eon Grand Luxe. Jag är tyvärr på landet nu så jag kan inte fota den i min hylla, men vi pratar om en kolossal tegelsten här. 512 sidor klockar den in på.

Damarien till Eon IV måste vidare vara den tjockaste modul som getts ut till ett svenskt rollspel.
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Masks of Nyarlathotep väger in på 666 sidor, visserligen inte tjockast och förvisso uppdelad på tre böcker, men ändå imponerade tjock.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,448
Location
Stockholm
Tredje utgåvan av Exalted har 657 sidor. Måhända inte tjockast någonsin (det ser man ju om man scrollar upp en bit), men hyfsat bastant ändå.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
EFF208D1-6480-4415-8C5B-1C7B41B427E0.jpeg
De fyra tjockaste jag äger, i cm räknat.

Hysteriskt roligt att forumet alltså vänder upp och ned på bilden. Den är rättvänd på alla andra ställen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Uppdelade böcker räknas för tusan inte! Det är inte alls samma sak! Uppdelade böcker är den feges lösning.
På vilket sätt är det fegt att dela upp en massiv kampanj i hanterbara delar? Är det fegt att fortsätta trycka Sagan om ringen som tre böcker istället för i en volym? Eller de sju böckerna om Harry Potter? Eller Wheel of Time?
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Kollade sidantalet på Stars without Numbers Omnibus. Den är på 1009 tätskrivna sidor :)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
På vilket sätt är det fegt att dela upp en massiv kampanj i hanterbara delar? Är det fegt att fortsätta trycka Sagan om ringen som tre böcker istället för i en volym? Eller de sju böckerna om Harry Potter? Eller Wheel of Time?
För att man inte får en astjock monsterbok, så klart.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
För att det blir lättare bindning, eventuellt billigare tryckkostnader, och framförallt inte en askool asfet bok.

Det säger lite sig självt. Det är också mycket mer maskulint att göra en 6 timmar lång film, än att fega och göra en trilogi.

Det är också mycket mer maskulint att tjackrunka i 17 timmar som ett Flashback-freak än att dra en liten Tarzan före läggdags.

Riktiga män gör saker hårt och ordentligt. Böcker ska vara så tjocka, otympliga och påkostade som möjligt. Jag vill ha Codex Gigas i min rollspelshylla.
 
Last edited:

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Mage 20th Anniversary är rätt matig. Men de tjockaste Onyx Path-böckerna kommer från deraa tidiga Kickstarter-era när de la stretchgoalsen i boken.
 
Top