Nekromanti Tjenare stockholmsbor

Ugglan

Veteran
Joined
18 Feb 2002
Messages
27
Location
Stockholm
Efter en lång period av tristess och dysterhet har jag nu beslutat för att ta upp mitt spelande igen. /images/icons/laugh.gif

Så jag söker just nu en befintlig grupp som är i min egen ålder runt 25+ och som kanske har ett etablerat system där de träffas regelbundet. Om inte det fungerar kanske man kan hitta lite personer som sitter i samma sits som en själv. Lite uttråkade och sugna på att ta upp spelandet igen...

Är lite extra intresserad av att testa WFRP eller Vampire, om inte det passar så går vilket system som helst.... /images/icons/wink.gif

Hoppas på många och långa intressanta svar nu...
 

Ugglan

Veteran
Joined
18 Feb 2002
Messages
27
Location
Stockholm
wow...blyghet eller är ingen intresserad?

Många tittar men det är få som skriver..... /images/icons/frown.gif


....jag kan också bjuda på muffins
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Re: wow...blyghet eller är ingen intresserad?

Naturligtvis är jag intresserad. Problemet är att jag bor i Södertälje (flyttar till Handen i april, kanske inte hjälper särskilt mycket men ändå!). Har dock ingen spelargrupp (utom i Södertälje då, spelar en dag i veckan än så länge).
 

Juice

Veteran
Joined
18 Dec 2000
Messages
30
Location
Stockholm (Kista)
Re: wow...blyghet eller är ingen intresserad?

Såklart folket är intresserade!
Själv "matchar" jag inte kraven... Är tydligen på tok för ung och har ingen etablerad grupp som det regelbundet spelas med.
Ungefär två sekunder efter att jag insåg detta så tappade jag naturligtvis suget på att svara. Kan vara liknande anledningar som gör att folk inte svarar, men vad vet jag?
 

Ugglan

Veteran
Joined
18 Feb 2002
Messages
27
Location
Stockholm
Här är vi arga :)

Det är klart att du får tycka vad du vill, och jag ber om ursäkt om du blev arg eller stött. Det var inte meningen.

Men nu är det så att jag är intresserad av att hitta ett antal människor i min egen ålder, som kanske delar ens egna syn på tillvaron, livet och rollspel.

Vad det gäller dina beska kommentarer så tror jag du kan behålla dem för dig själv, jag är intresserad av att hitta lite människor att spela med, jag är inte lika intresserad av ett flame-war.

Hepp!
 

Juice

Veteran
Joined
18 Dec 2000
Messages
30
Location
Stockholm (Kista)
Re: Här är vi arga :)

Faktiskt så är vi inte arga. Allt jag gjorde var ju att svara på frågan, jag menar bara för att jag inte petar dit en smiley så betyder det inte automatiskt att jag är sur och är ute efter ett "flame war". Ibland ser man det man vill se.

I vilket fall som helst så menade jag inget illa. Hoppas du hittar ett glatt gäng att spendera många timmars rollspelande med!
 

Doedinnan

Veteran
Joined
16 Feb 2002
Messages
122
Location
söder (stockholm)
Hej på dig

Mjo vi är ett gäng som lirar i stockholm, vi är 20 +1T4 år gammla. Det är alltid roligt med nytt folk!

Vi lirar förnärvarande mäst DoD och CoC-delta green, men vi har en Vampier kanpanj igång som jag tror vi behöver mer folk till (är dock inte säker då det inte är jag som spelleder den). Jag har i mina yngre dar lirat en hel del WFRP jag tror även föreningen har till gång till ett ex, men mer erfarenhet en så har vi nog inte, men ingen skulle nog tacka nej till att lira.

Men det finns en hacke (det gör det alltid), vi spelar inte så mycket nu för tiden (1-3 gånger i månaden), detta beror till stor del på att jag har blivit pappa och att alla jobbar/pluggar häcken av sig, men vi tror alla att det kommer bli mer spelande av i sommar.

Du kan väll titta in på vår hemsida http://www.ofralse.cjb.net

- Sebastian
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tjopp tjopp.

Fasen vet om jag passar in på din "wanted" poster, men jag prövar endå.
23 år, planerar att bli äldre dock. Tillhör en spelargrupp som spelar hiskeligt oregelbundet och förvirrat ("Va? Men JAG stog ju i dörren ju!"). Är intresserade att pröva på något nytt (ergo: hitta nytt folk att dra mina gamla vitsar för).
Har hittils spelat: CoC, DoD Exp, Ad&d, Shadowrun, N2, Eon, Traveller, Agone, SW, Harn, Kult, Mutant, Fading Suns, Western, Millenniums End... det mesta faktiskt... utom vit varg grejjor då.
Jo, och så är jag lite neurotisk också, men jag bits inte och jag är rumsren.

Om det låter som något som du kan rocka loss på, kontakta mig på något vis.


Storuggla, vill ha muffins
 
Top