Nekromanti Tjejer och rollspel...

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Jaså

Ack, du vilseledde!

Frågan är inte "är rollspelar nördar?". Frågan är istället "Är epitetet "nörd" (som alla rollspelare naturligtvis automatiskt kan tillgodoräkna sig) automatiskt någonting negativt?"

/Dnalor, nörd och stolt
 

Rynnalawden

Veteran
Joined
30 Dec 2000
Messages
10
Location
Ett slott i skogen
Fait accompli

Det finns x antal tusen rollspelare i vårat avlånga land och fan vet hur många i världen och personligen så tror jag att det både finns fyllekåta kommunister och kristna nynazister (lite extremt kanske man iaf, point made) så det är väl på det hela en rätt dödfödd disskusion (el hur fan man stavar det). Det är väl fullt normala grabbs som lirar, med undantag av kobolder, de ÄR onormala och dryga
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Fait accompli

"Det är väl fullt normala grabbs som lirar, med undantag av kobolder, de ÄR onormala och dryga"

Det vete faen. Personligen tycker jag att kobolder är rätt normala.

Jag är däremot dryg som fan när jag kommer igång. Det är något som ligger i generna hos alla messerschmidtar. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Faktum är att det är lika lätt som det låter. Bara man har en någorlunda hyfsad spelvärld från början(och oftast är det andra som gör sådana så det är bara att läsa på) och att man känner sina spelare lite grann.
Sen så är i och för sig den sortens rollspel jag spelleder väldigt enkel skulle nog många säga. Själv tycker jag det är enbart kul.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: såhär är det:

Jag granskar mig själv i spegeln och upptäcker att jag både är snygg och social. Jag har ganska många vänner, jag är ute och slår runt nån gång i veckan och mitt rum är stort och luftigt.

De av mina vänner som gillar att spela fyllon är i själva verket de som super mest i verkligheten.. så lilla Sarah, jag tror nog att du har FEL!

Ezping Orm
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Fait accompli

Det där med kobolder rimmar illa mot resten av ditt meddelande. Kobolder är liksom alla andra helt normala människor, även om de kanske inte gillar att göra samma saker som övriga rollspelare.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Fråga dig själv

...kan fyra rollspelserfarenheter verkligen vara tillräckligt stort statistiskt underlag för att formulera en så generell teori om rollspelare? Jag menar, det är ungefär som att titta på fyra teaterskådespelare och konstatera att teaterskådisar antingen är ångestfyllda syndikalister som har plancher med Ché på väggen och diskuterar revolutionära planer på rökiga kaféer, eller är våldsamma nazistsympatisörer med kontakter i den undre världen i Sveriges mest belastade fängelser.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
<I>Poängen är den att du har för mycket fritid. :)</I>

Eller snarare: jag skulle ha oerhört mycket fritid, om jag inte slösade bort den genom att sitta på det här forumet hela tiden. ;)

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
ja FYLLON! jag Älskar Att spela fyllon. Jämt. Har aldrig under hela min sjuåriga rollspels kareär ens funderat på att spela något annat en fyllon. nej nej. Fyllon är det ultimana att spela.
 

Rynnalawden

Veteran
Joined
30 Dec 2000
Messages
10
Location
Ett slott i skogen
Re: Fait accompli

sant, var inte helt dyngseriös där, ville bara racka ned lite på kobolder som sitter där med sina regler och ska utnyttja regelsystemet till max bara för att tjäna in 3 dryga ep, fast självklart accepterar jag att det finns sådana med, alla spelar på sitt vis och har rätt att göra det, igentligen vill jag inte moralisera eller något men jag tycker att det är lite larvig även fast jag respekterar dem som vill spela så 8om de respekterar mitt spelsätt).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
KROSSA!

Krossa nörd-uttrycket! Det antyder att vissa är bättre än andra!

Ricky Lake: Ja nu ska vi möta Bruno Banani som var en nörd förr, men NU är han en BRA människa!

Usch. Kommer ni ihåg min fina definition på fantasy:

Allt som inte är historiskt korrekt är fantasy. Alternativ historia är science-fiction. Alternativ miljö är saga eller fantasy

Nå, här är min definition på nörd:

Nörd: Någon som brinner för ett intresse, må det vara målning, rollspel eller modellplan


<font size=5>SO THERE!<font size=2>


Föresten, efter att ha läst alla dom svaren, så verkar det som jag är den enda som är ortodox nykterist.. Fan! /images/icons/wink.gif


/Arvidos, som dock är 16.. Med kompisar!
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Personligen tycker jag:

*att det är "bättre rollspel" att kunna spela att man går ut i ett annat rum UTAN att faktiskt gå ut i ett annat rum.
*att det är ett jävla klommer när folk skall släcka ljuset och tända stearinljus JÄMT, oavsett vilken stämning man försöker uppnå.
*att det är lättare att spela extremkaraktärer som skriker och svär och gör flugiga prylar än en ganska tystlåten person som agerar någorlunda förnuftigt.
*att det näst värsta som finns, efter powergamers som skryter med hur många monster de dräpt och vill att deras karaktär skall ha mest poäng i allt, är premiärdivor som är ute efter så mycket "screen time" som möjligt och konstant sabbar för övriga spelare genom att "rollspela" solo hela tiden.

Erik, sur SL
 

Sarah Blå

Veteran
Joined
2 Jan 2001
Messages
34
Location
södermalm, stockholm, sverige
ratinaliserar...

självklart är inte alla rollspelspojkar folkskygga små nerdar, men jag rationaliserar ju, och som jag skriver i presentationen e jag ju mest här för å jävlas lite grann.
Men visst mårte du hålla med om att just rollspelspojkar inte e sveriges mest sociala folkgrupp?

bajs i håret
/sarah blå
 

Sarah Blå

Veteran
Joined
2 Jan 2001
Messages
34
Location
södermalm, stockholm, sverige
oj oj oj

Jag visste inte att du skulle bli så jätteupprörd över mitt inlägg, och jag hoppa satt du har någon slags glimt i ögat, för jag blev inte alls road.
Självklart har ni ju ngt. slags umjänge, alltså de du spelar med och du, men det jag menar är att ni kanske inte träffar så mycket nytt folk utanför rollspelsvärlden, och därför blir rätt inskränkta (som ditt snack om hur det går till när JAG går ut).
Jag har polare, och man kan alltså få det genom att träffa folk på fik, krogar eller festivaler som man passar skitbra ihop med fast man inte har något så starkt gemensamt som rollspel.
Och vad det gäller stockholmskan kan jag ju bara säga att jag e infödd söderböna, men jag skriver inte med dialekt, och det har jag aldrig gjort.
Fan nu gjorde du mig sur, e du nöjd nu?


bajs i håret
/sarah blå
 

Sarah Blå

Veteran
Joined
2 Jan 2001
Messages
34
Location
södermalm, stockholm, sverige
Re: Fait accompli

nä, (nu tror ni att jag bara jävlas) men jag håller faktiskt inte riktigt med.
Man kan se på nån om den spelar rollspel.
Däremot kan man ju inte se på en persom om den inte spelar.
Hänger ni med?
F.ö har vi världens segaste datorer så jag orkar inte debattera så friskt.
men messa gärna mej om ni har lust!

bajs i håret
/sarah blå
 
Top