Nekromanti tja!!

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
hejsan allesammans!! Mitt namn är Rach och jag skulle vilja få all möjlig info om Neotech både bra som dålig...jag hade tänkt att köpa det, men jag vet inget om det så jag skulle vilja veta allt som går att veta t.ex tiden och hur världen ser ut. det skulle vara kul om det var nån som skrev.

/Rach
 

JorreDeMojjaS

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
47
Location
Inne I Bouchen
Någon beskrivning orkar jag inte göra men jag kan ge dig ett tips..... KÖP det ... samla ihop några kompisar och SPELA..... du kommer inte att ångra dig.

// JorreDeMojjaS -"mmmmmmmm"
 
G

Guest

Guest
jag skulle vilja få all möjlig info om Neotech både bra som dålig

Jag orkar inte ge någon utförligare beskrivning men det är iaf år 2059. Typ som på jorden idag fast i framtiden då./images/icons/smile.gif Mycket bra spel. Om jag vore du skulle jag köpa det.

Vill du ha information om spelet så föreslår jag att du läser det som finns på NG:s hemsida.

<a href="www.neogames.se">www.neogames.se</a> Vill du veta om spelet är köpvärt kan du ju alltid läsa rollspel.nu´s <a href="http://www.rollspel.nu/recensioner/Recensioner38beac272bf47.shtml">recension</a> av spelet.

Sist kan jag nämna en bra NT sida du kan titta in på och kanske hitta lite info på.

<a href="www.nogo.nu">www.nogo.nu</a> /Tiamel
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Eftersom ingen här på forumet kommer att ge dig dålig kritik om neotech så måste väll jag göra det, så att du inte bara får en sida av neotech...

1) bilderna och layouten är rätt ful, vilket kommer att krasha spelstämningen lite.
2) Det finns endel människor som HATAR framtidsrollspel. Spelar du i en Eon grupp och börjar introdusera Neotech kan det faktiskt bli lite svårt. Har en i min grupp som bara jävlas hela tiden när vi spelar neotech...
3) Det är inte överdrivet mycket framtid, man känner av att det är framtid men världen liknar rätt mycket den du redan lever i. Kan kanske piggas upp av att föra in element från kult... Kolla tråden under denhär...
4) ...kommer inte på nått mer.

fasst egentligen tycker jag att neotech är det bästa rollspelet som finns... så köp det eller låna av nån kompiss tills du är helt säker på att du vill köra det. /images/icons/smile.gif

"Det kan nog vara tråkigt, långsamt och så är det säkert bara en massa nördar som spelar det, eller så kanske är det aldeles, aldeles underbart "

Smaffy är jag. blä.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Hej....

Först och främst ska du INTE tro att du köper dig ett Cyberpunk rollspel.....För det är det inte....Världen känns mer som en framtida version av en Tom Clancy bok...(ex. Netforce)...med stor inspiration av Rouge Spear...(Alltså alla springer omkring med Mp5:or)....Skulle man ta bort cybertekniken skulla man lika gärna kunna spela år 2000 (fan...Det är ju nu....Cooooolt!/images/icons/tongue.gif).

Sen är reglerna många och mycket!!!
Stridssystemet är Detaljerat men Slött, dock ganske realistiskt och dödligt (om det är det man är ute efter).
Sen finns det en massa andra regler som jag inte orkar gå igenom. Vissa bra vissa mindre bra.

Nu låter det på mig som om N2 skulle vara rent skräp....
Men det är det inte....Det har sina briste, men också fördelar.

1. Det är svenskt....Man ska stödja den svenska rollspelsmarknaden...Alltså inte köpa en massa utlänskt skit....(O´m det inte är från ryssland så klart /images/icons/wink.gif)

2. Så småningom kommer det ut en del intressanta moduler. Typ Offensiv (Vapen, våld och krig) och Europa modulen.

3. Det är väldigt detaljerat....Det finns regler till allt och alla....

4. Sist men inte minst får man ju bra support här på forumet...O det är ju inte så illa....

Observera dock att ett rollspel inte blir bättre än vad DU gör det till....Alla rollspel kan vara mer eller mindre roliga...Se ex. på dom som spelar Vampire....Jag menar, något måste dom ha gjort, alltså hittat på en massa husregler och sådant, för det är ju annars såååååå tråkigt!!!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Stridssystemet är Detaljerat men Slött, dock ganske realistiskt och dödligt (om det är det man är ute efter).
Sen finns det en massa andra regler som jag inte orkar gå igenom. Vissa bra vissa mindre bra.


Jag håller inte riktigt med dig där. Eon har ett system som är slött om man följer det slaviskt, men kan man bara Neotechsystemet så går det snabbt. Jag har för mig att mina spelare till och med berömde spelet för sin snabbhet.

Den enda nackdelen i stridssystemet som jag ser är att skadeverkningarna är för realistiska. Det är jobbigt att ha grymma strider med tunga vapen, för när kulorna viner träffas förmodligen spelarna ganska snart och grov kaliber är lika med hög skada...

<I>2. Så småningom kommer det ut en del intressanta moduler. Typ Offensiv (Vapen, våld och krig) och Europa modulen.[/i]

Nja, så länge behöver det inte dröja. Bägge böckerna ligger i "pipen" och kommer ut så fort de är färdiga för tryck. Förhoppningsvis ska de båda finnas i en affär nära dig innan årets slut!

/Emil
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
"Jag håller inte riktigt med dig där. Eon har ett system som är slött om man följer det slaviskt, men kan man bara Neotechsystemet så går det snabbt. Jag har för mig att mina spelare till och med berömde spelet för sin snabbhet."

Men det är fortfarande för söligt för att vara ett actionrollspel...Enligt min mening iaf. Men med lite husregler så går det mesta att fixa..(Husreglerna ska komma upp på min hemsida så småningom).

"Det är jobbigt att ha grymma strider med tunga vapen, för när kulorna viner träffas förmodligen spelarna ganska snart och grov kaliber är lika med hög skada..."

Det är iaf mindre dödligt än NeoTech har vi märkt......Säg att man får 20-25 i skada i N2 så finns det fortfarande en chans att du står upp, liten men än då. Men i NeoTech så var du troligtvis nere för räkning. Men jag håller med dig att man som SL drara sig lite för att beväpna sina SLP´s med tunga vapen.....Därför brukar det mest vara pistoler och små kompakta k-pistar.

"Förhoppningsvis ska de båda finnas i en affär nära dig innan årets slut!"

Jasså....Vilken affär då???...*snyft*/images/icons/crazy.gif

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
kan väl motsvara minst ca 10-15 p skada i neotech... efter vilka du raskt viker dig och inte gör mer den kvällen (-10 på alla handlingar).

Snow
Dead, but still walking around
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
<I>Jag håller inte riktigt med dig där. Eon har ett system som är slött om man följer det slaviskt, men kan man bara Neotechsystemet så går det snabbt. Jag har för mig att mina spelare till och med berömde spelet för sin snabbhet.</I>

Allt är relativt. Noetchs skaderegler tar längre tid än rolemaster i allmänhet (Är vår erfarenhet som spelat båda).

<I>Den enda nackdelen i stridssystemet som jag ser är att skadeverkningarna är för realistiska. Det är jobbigt att ha grymma strider med tunga vapen, för när kulorna viner träffas förmodligen spelarna ganska snart och grov kaliber är lika med hög skada...</I>

Tja... för SLP skiter man glatt i att de får levern bortskjuten. De bryr sig inte om det så länge striden fortgår. Värre är det för rollpersonerna som blir medvetslösa av inre skador två timmar senare.

Men tar man bort skadereglerna (enligt mitt synsätt) är det ett bra spel. Specielt med tanke på detaljrikedom bland vapen, droger, cybertech, datorer och sånt. Helt rätt för den sortens spel.


Snow
Dead, but still walking around
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
<I>Men tar man bort skadereglerna (enligt mitt synsätt) är det ett bra spel. Specielt med tanke på detaljrikedom bland vapen, droger, cybertech, datorer och sånt. Helt rätt för den sortens spel.[/i]

Jo, jag håller med dig, även om jag inte tycker att de behövs plockas bort - bara göra de mer rutinmässiga. Kopiera upp (eller ladda ner) skadetabellerna och träfftabellen och slå sedan slagen på dessa så snabbt som möjligt det räcker, tycker jag.

/Emil
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Jag ville bara tacka för alla som har skrivit. Jag skulle vilja skicka en bukett blommor till var och en av er (skämt).
Jag tycker att det är bra när man får veta lite saker om ett rollspel innan man köper det.
tyvär så kommer jag nog inte att köpa Neotech, för att jag vill ha medeltid när jag spelar rollspel.jag tycker inte att det är lika coolt att sprinag omkring med skutvapen som det är i nutid. jag tycker att det är mycket coolare med klingande svärd och yxor...

/Rach
 
Top