Nekromanti Tja

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Definiera oseriöst

SAOB har följande att säga:

seriös (av senlat.seriosus, avledn av lat. serius, sannolikt besläktad med SVÅR) 1) som utmärkes av allvar, allvarlig (se d. o. 1, allvarsam, högtidlig, värdig o. d.), 2) som präglas av l. har l. uttrycker en fast föresats l. ett allvarligt menat l. verkligt intresse (särsk. om spekulant l. förfrågan av spekulant); äv.: som helhjärtat ägnar sig åt sitt arbete, ambitiös l. dyl. 3) allvarlig (se d. o. 2 f, farlig, betänklig, svår o. d.)


Jävla fjant. Du slog ta mig fan upp det. Sluta vara en sådan jäkla häst! Varför sitter du och suger på ett forum om du inte ens har spelat spelet på några år. Är det bara för att vara en jäkla besserwisser som du gör det? Förlåt för personangreppet. Bara en fråga.


Way! Silversurfan lyckas återigen läsa in vad han inte vill se i modulen, trots att det inte står där!


Då måste ni ta mig fan vara jäkligt luddiga. Den diskussionen har redan varit uppe ett antal gånger och jag vill minnas att det var mer än jag som tyckte att mörkret var skit. Och sluta vara en sådan jävla översittare som tror att du vet bäst. Jag säger iaf bara vad jag tycker. Jag försöker inte få det att verka som om mitt ord var lag som vissa andra.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Chronopia

Konflux är en återkommande domedagstid då den rådande ordningen kastas om totalt och en ny makt tar över.

Jag dömmer efter hur äventyren är och hur seriösa spelarna och spelet verkar.

DoD är oseriöst. Och håll käften Anton. Du är bara jobbig med din efterlikna-krille stil som du satt på dig nu.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Definiera oseriöst

"Du slog ta mig fan upp det."

Du bad om det, och jag har fortfarande inte fått svar på min fråga. Så vi kör det rakt ut den här gången:

* Är det din åsikt att Neogames inte helhjärtat ägnar sig åt sitt arbete eller inte har intresse för rollspel?

* Vad menar du med oseriöst?

* Stämmer din definition överens med SAOB eller har du en egen?

"Då måste ni ta mig fan vara jäkligt luddiga. Den diskussionen har redan varit uppe ett antal gånger och jag vill minnas att det var mer än jag som tyckte att mörkret var skit."

Det är din fulla rätt att tycka att det är skit. Det är inte det jag vänder mig mot, utan att du läser in saker i spelet som inte står där.

Jag vill ha en sidhänvisning till ondska mot godhet-grejen, uteslutande tvåhandssvärd och tretons axelklaffar. Var står de? Modul och sida? Om du inte kan tala om var det står så är jag rädd att du läser in saker som du inte vill se och vi aldrig har skrivit.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Definiera oseriöst

* Är det din åsikt att Neogames inte helhjärtat ägnar sig åt sitt arbete eller inte har intresse för rollspel?

Jo det tycker jag. Vad får dig att tro att jag tycker att NEOGAMES är oseriöst?

* Vad menar du med oseriöst?

Motsatsen till seriöst. (finns det ingen finger-smiley?)

* Stämmer din definition överens med SAOB eller har du en egen?

Dom sa vad seriöst var. inte oseriöst. Tänk dig motsatsen. Jag tror att till och med du fattar.

Jag vill ha en sidhänvisning till ondska mot godhet-grejen, uteslutande tvåhandssvärd och tretons axelklaffar. Var står de? Modul och sida? Om du inte kan tala om var det står så är jag rädd att du läser in saker som du inte vill se och vi aldrig har skrivit.

Ni har skrivit att ondska och godhet inte finns, så varför i helvete finns det saker som "ont märke" "ont hjärta" osv? Alltså ni snackar skit. Ni VILL ha ondska och godhet i Eon. Det förstör.

tvåhandssvärd och tretons axelklaffar

Syftar på DoD chronopia som är O-S-E-R-I-Ö-S-T. Jag drev med dem och med deras tretonsaxelplåtar. Och tvåhandssvärd. Men humor förstår väll inte du, den smarta Gurun?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Definiera oseriöst

"Jo det tycker jag. Vad får dig att tro att jag tycker att NEOGAMES är oseriöst?"

Du anser att de produkter som Neogames gör är oseriösa.

"Motsatsen till seriöst."

Så, kör du på SAOBs definition av "seriöst"? På vilken av de tre betydelserna av "seriöst" anser du att Eon brister?

"Ni har skrivit att ondska och godhet inte finns, så varför i helvete finns det saker som "ont märke" "ont hjärta" osv? Alltså ni snackar skit."

Eller så är det du som inte vill gå med på att

1) ondskan är subjektiv. Den som drabbas av "onda ögat" anser i allmänhet att det är ont.

eller

2) ondska används som bildspråk, det vill säga att "onda märket" är en hotfull symbol som används av antagonisterna och därmed väcker olustkänslor hos protagonister.

Det är nämligen i dessa båda betydelser som "ondska" används i Eon. Om du inte vill gå med på det, utan läser in att författarna stoppat in absolut och objektiv ondska, så får det stå för dig.

"Men humor förstår väll inte du, den smarta Gurun?"

Bara om det finns någon.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Re: Chronopia

Var inte så ilsk. Jag vill inte efterlikna Krille, bara att jag inte är så hatisk utan anledning som du. Som tur är.

Har du spelat Svavelvinter?
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Svavelvinter

Jag har inte spelat Svavelvinter. Jag har bara hört att den är den bästa svenska fantasyrollspelskampanjen hittils.

Tror du att det finns någon som helst möjlighet att få tag på den?

/Cernael san
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Definiera oseriöst

Jag har inte med misslor i MITT Eon.

alltså. Dod är oseriöst, för det som står i det.
Eon är seriöst pga av komplicerade regler...

är då CoC, som anses av många vara världens bästa spel, inte seriöst? För att det inte har komplicerade regler?

Och nu till citatet. Du kan ta ditt favoritrollspel eon och ta bort det du tycker är dåligt och göra det bra. men inte ta bort det oseriösa i dod och göra det bättre?

chrull
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Re: Svavelvinter

Jo chansen finns men det kostar "deg". Räkna med ca 400 kr per modul/bok. Att hitta alla på en gång blir inte lätt men prova på hobbyspels hemsida, där de säljer begangnade produkter till dyra priser (iaf dessa är snor dyra).
 
Top