Nekromanti Titta på djur!

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Fotografen Nick Brandts bildtriologi "On this land a shadow fell over a ravaged land" visas just nu på Fotografiska i sin helhet. Kolla på elefanter, lejon och resten av savannens invånare. Oerhört vackert och vemodigt.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Tokigt snyggt! Jäkligt hemska bilder ibland.
På Zornutställningen var det milleniets minst sexiga sexbilder också.
Jag var där i lördags.

Cafét var dock överskattat!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Eller så åker man till Gripsholms slott och tittar på det uppstoppade lejonet. :)
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Ki-ai;n107293 said:
Tokigt snyggt! Jäkligt hemska bilder ibland.
På Zornutställningen var det milleniets minst sexiga sexbilder också.
Jag var där i lördags.

Cafét var dock överskattat!
Zorn var ju lite av dåtidens Bingo Rimer och jag är väl inte hysteriskt imponerad av varken honom eller caféet. Syrad kål på macka är iofs något som jag missat tidigare.

Min favorit är den drickande elefanten från första delen, och geparderna på klippan. Den fanns för övrigt signerad att köpa om man har några tiotusingar över.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Brandtutställningen rekommenderas varmt! Var på Fotografiska förra gången de hade hans bilder där och blev riktigt imponerad.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Robert;n107340 said:
Zorn var ju lite av dåtidens Bingo Rimer och jag är väl inte hysteriskt imponerad av varken honom eller caféet. Syrad kål på macka är iofs något som jag missat tidigare.

Min favorit är den drickande elefanten från första delen, och geparderna på klippan. Den fanns för övrigt signerad att köpa om man har några tiotusingar över.
Ja...alltså...Zorn var säkert duktig. Inte min kopp thé bara.

Det var överlag mycket naket.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
Kan också varmt rekommendera Brandt, gärna med guide om möjligheten finns. Restaurangen (är det samma som cafét?) är ju tokbra, ni vet inte vad ni pratar om. ;)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Top