Nekromanti Titel till en fantasy bok.

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Jag håller på med en fantasy bok, fast jag har ingen titel till den.
Vad ska jag göra?
Boken handlar om två dvärgar som är på äventyr, kan alltid lägga ut den så alla kan läsa den, men den är inte klar.
Men om ni bara kan komma på titlar så skulle jag bli mycket glad.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nägra förslag:
"Stenens bröder"
"Bröderna handfaste"
"Yxans bröder"
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Associera gärna till någon händelse i boken - gärna en senare händelse så man inte ledsnar från början, eller en lekfull titel som anspelar på både det ena och det andra.
Beror helt på bokens anda.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag tycker att titeln ska vara:

"Guld"

Det spelar ingen roll vad den handlar om, är det dvärgar med så funkar alltid "Guld".
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Mycket bröder i det där va? :gremsmile:
Två Dvärgar kan den väl heta? vad är det för fel med det va?! :gremwink:

Nej nmen annars öär det bara att köra en gammal hederlig: Sagan om bla bla bla titel... Funkar alltid! Titta bara på Eddings! :gremsmirk:

Alltså Duregar... Du kan gärna få berätta lite mer ingående om handlingen, du behöver inte lägga upp hela boken, men du kan berätta lite mer detaljerat om vad den handlar om så kan jag nog knåpa ihop en titel åt dig!

/Balderk, hjälper gärna till
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Okey jag ska berätta lite mera inside nu.
Dalvin Yxhjärta (huvudpersonen) och Duregar Vintersköld är på väg till staden Borkia, Borkias konung är skyldig dem skatter m.m.
De rider på ponyn för att komma så snabbt som möjligt till staden, på vägen möter de kvinnor och barn som berättar om en revolution som håller på att starta, Dalvin och Duregar vill gärna hjälpa dem och bestämmer sig för att de ska hjälpa till i revoutionen mot konungen (även kallad Bartelemeus III).
Väl där så träffar de ledarens närmsta man (som är en alv), alla i staden hatar konungen så det blir inga problem med att komma med i gruppen.
dagar går och när revulitionen startar så lyckas de att mörda konungen (tror de).
Ledaren för det hela säger att Dalvin och Duregar kan ta alla de skatter de vill, för allt de har hjälpt till.
Dalvin och Duregar springer ner till skattkamaren och tar så mycket de kan.
De börjar att vandra bort ifrån staden i några timmar ända tills en man kommer och säger att de måste lämmna tillbaka skatten eller så blir de dödade.
Dalvin och Duregar blir förvånade men säger att de inte tänker att lämna tillbaka skatten, precis när mannen ska rida iväg och informera konungen så börjar hans kläder att brinna upp, då kommer en magiker ut som heter Azaroth Järnklot.
Och mera berättar jag inte :gremwink:.

Kan ni nu komma på en mera specefik titel?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
HeHe !!

Ja, jo kanske det....
Hålle med dig, sagan om.... håller ju alltid !
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Det var svårt... "Borkias fall" eller något kanske? Fast själva staden faller kanske inte? Om inte revolutionen i sig och mordet på kungen (även om alla hatde honom) gör att staden faller samman? Det kanske utbrister nya stridigheter om vem som ska ta kungens plats och det blir ett sorts inbördeskrig? Annars kan den ju altid heta "Sagan om Borkia"... Fast det blir kanske lite för likt Eddings?

Var det så att Dalvin och Duregar satt och berättade om denna händelse? Då kan den ju heta "Yxhjärtas Saga" Eller "Yxhjärtas Historia" eller nått sådant. Eller nånting som har med Revolution att göra... "Revolutionens Pris" eller något kanske?

Jag kommer inte på något mer just nu... Kan ju spåna lite mer om du inte gillade något av de där förslagen

/Balderk, gillade "Revolutionens Pris" faktiskt :gremwink:
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
"Dalvin och Duregar på nya äventyr"
"Dalvin och Duregar och den försvunna skatten"
"Sagan om Dalvin och Duregar"

Inte helt seriösa kanske, men de kan inspirera månne?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Titel till en fantasy bok. ANT

Okej, vad tycker du om förslagen hittills då?

/Baldrerk
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,470
Location
Stockholm
Gärna något som inte är så jäkla klyschigt! När det gäller titlar är just fantasygenren så jäkla lam att man blir tokig.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Jag tycker att titeln ska vara:

"Guld"

Det spelar ingen roll vad den handlar om, är det dvärgar med så funkar alltid "Guld".
Själv tycker jag att den skall heta "Glud" :gremgrin:
 

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Jag gillar följande förslag men det kanske inte passar in:
Östan om Västanland.
 
Top