Nekromanti Tirakernas fäste Kiaz

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
det finns faktiskt inget om kiaz
jag skrev ett likadant inlägg för ett tag sedan och fick inte mycket svar. de är väl upp till SL att bestämme den storlek utseende och vad stan livnärar sig på
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Stämmer bra...
Finns inte särkillt mycket om Kiaz...
Så allt är upp till spelledaren och dennes kreativitet...
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Det är ytterstdåligt med info om alla tre rasernas städer. Må vara att dvärgarnasfästen beskrivs någotsånär i dvärgmodulen men Halea Teren, Kinyen Sina osv är det ytterst dåligt med.

Något som den nya alvmodueln kan förbättra?
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Lägg märke till rubriken De tre rasernasstäder i allmänhet. Den säger att inlägget behandlar, alv, tirak och dvärgstäder samt märkningen OT vilket betyder Off Topic alltså ungefär avvikande från ämnet på svenska.

Hajjar du?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Att info saknas om fästen från de olika raserna skulle kunna sammanställas i en "Geografica Mundana II" eller liknande.. :gremsmirk:
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Att info saknas kan faktiskt sammanställas i ett litet foruminlägg... :gremwink:
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Fast det jag menar e att det är en Tirakstad... Mitt minne kan lura mej men i ett äventyr stack vi till Tirakstaden Kiaz och vi såg inte en enda alv och dvärg...

/DarkMystic som har ganska bra minne
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Fast det jag menar e att det är en Tirakstad...

Det är liksom ingen som har sagt något annat. Iofs har folk sagt att Kiaz är ett fäste men eftersom att det är så Kiaz omnämns i modulerna (där det står något om Kiaz) så ser jag inget fel i det.

Mitt minne kan lura mej men i ett äventyr stack vi till Tirakstaden Kiaz och vi såg inte en enda alv och dvärg...

Vilket inte behöver betyda att det inte finns några alver eller dvärgar där. Ni inspekterade väl inte alla de djupa fängelsehålor som måste finnas i en sådan stad/fäste. Det är mycket möjligt att det där sitter någon alv/dvärg och tynar bort.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Fast det jag menar e att det är en Tirakstad

Jo..jag påstår inget annat. Läs igenom inläggen NOGA!
My point var att tillägga till trådskaparens åsikt att det finns alldeles för lite fakta om Kiaz att det saknas fakta om dvärgfästen och alvstäder också.

Är du med?
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

Åh gud... Jag skrev inlägget till alla. Förlåt så mycket att jag svarade på "din del" och frågade "är inte Kiaz en tirakstad"? Jag är säkert jätte dum i huvudet och förtjänar inget annat än ett kok stryk.

Läs igenom inläggen NOGA! Är du med?
Nä jag inte med :gremsuck: för jag är dum och liten. Det är klart jag e med men e du det? Sluta tjata och tänk!

/DarkMystic rätt missförståd ser han
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
Re: De tre rasernasstäder i allmänhet (OT)

är inte Kiaz en tirakstad"?

jo..vem har sagt nått annat? Eller menar du att det står "fäste" istället för "stad"?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Nog

Den här typen av OTande uppskattas icke av moderatorkåren. Återvänd till trådens ämne eller så blir jag tvungen att handla.


/Naug, modererar
 
Top