Nekromanti Tiraker

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Takalor, är lever större delen av tirakerna, men de lever i hela mundana.


Skaffa tirakmodulen, vilken enligt mig är väldigt bra.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Frågan är rätt pinsam, visst är den? lättast är att köpa Tiraker mörkrets döttrar. Men infon går att finna lite överallt i böckerna. De styr över riket Takalorr I söder. sedan finner du de tre olika raserna lite var stans i mundana. Marnakh stammen är högst civiliserade och de finns i nästan alla civiliserade länder i mundana. Bazik är sjöfarare av högsta kaliber och man finner dem runt om på haven och även då på Takalorr där de lever i den enda staden Tiban. De3n sista stammen är Frakk vilka är vad man kan kalla för klassiska Orcher. De bor bland berg och mörka skogar och är allmänt ondsinta och man kan hugga huvudet av dem utan att få samvetskval. mer tänker jag inte säga utan köp modulerna.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Frakk Tiraker

Dom är coolast av alla tiraker, speciellt deras trukher......

Vadå ondsinta? Jag tycker inte dom är särskilt onda dom är bara lite primitiva. Orcher äter ju sina fiender det gör inte frakk ( bara dom som tillber Kagokk sid 68 i V&N). Min Binderakk gör inte det, inte heller någon i hans arme (800 st).
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Re: Frakk Tiraker

Joo men Orcher är ju frånbörjan Alver, så att även om de är trevliga från börjar så dödar man orcher utan baktanke och Frakker är likanande de kommer rusande ur buskarna med en klubba i handen och sian döda fienders ben som rustning. Jag tycker nog att även ifall de kan vara sympatiska så är de tillräckligt förvridna av sin kultur för att folk ska anse dem vara onda=)
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Frakk Tiraker

Okej det kan ju vara "lite" läskigt om det hoppar ut en 2.5 m lång varelse ur en buske med en klubba i handen. Dom kan låta bli att döda en ( men bara för att bli slav åt dem :gremgrin:)


Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk Frakk
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Re: Frakk Tiraker

Orcher och tiraker är ju samma sak. Man kan prata generellt om orcher men när du jämför dom med tiraker så vill jag tillägga att i Eon så heter Tiraker, Orcher på dvärgarnas språk. Det betyder plundrare.

Dock är de tråkig orcher men det är ett steg i rätt riktning neogames tog när de skapade mer civilserade orcher.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Frakk Tiraker. Hade lite fel.

Det är relativt vanligt att Frakk äter sina fiender, speciellt på vinterhalvåret detta för att dom svälter, men dom äter inte andra tiraker utan alver, dvärgar och människor.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Frakk Tiraker

Neogames har sagt att tiraker är mundanas mosvarighet till orcher, jag hade lite fel. Men släng er i väggen Uruk-Hai, eon har Frakk-Trukher.


Det hade varit hur coolt som helst med orcher civiliserade som människor, med ett enat rike med städer och sådant
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Frakk Tiraker

Det hade varit hur coolt som helst med orcher civiliserade som människor, med ett enat rike med städer och sådant
Det kan jag fixa om jag får splea alla mina olika marnakhtiraker/trukher/gûrder samtidigt. :gremwink:
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Frakk Tiraker

Annars kan man ju försöka ena stammarna igen och spöa upp ex Soldarn och ta deras färdig byggda städer, så slipper man göra jobbet skälv.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Frakk Tiraker

Men dom dumma solderna skulle vara bra slavar ju. Annars har du rätt i att Caserion lite mer utmaning
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Tirak armen

Thagrim lovar att ställa upp med 800 man och Shulger 5000, och sen kan vi låt deras lönnmödar vänner göra lite jobb oxå...


Thagrim ska ska snacka med sina syskon 36 st och se om dom har lite trupper till erövringen av Caserion eller soldar vilket tar vi först?
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Tirak armen

OK. Jag kan nof influensera Martariemplet med min gûrd så att dom inte slåss mot oss. Vi lovar ju ett civiliserat tirakiskt styre.
Och ogrob är bara med om han får bada minst en gång i veckan i alla fall.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Tirak armen

Badet beviljat.

Men vi lovar väl oxå ( inte officelt) att vi ska förslava dom svaga ynkliga människorna? Ska genast skicka bud till lönmördarna att dom ska låta makthavare försvinna, vi kanske ska låta consaber vara med på ett hörn , vi ger den bra handelsförmåner i utbyte mot en militär hjälp sen kan vi hjälpa dem med de elaka ( som jag hört) thalaerna?


Jag föreslår även snabba anfall med grottrolls under stöd, finns det tiraker som skulle kunna hjälpa oss att avsätta caserions makthavare för förmån till det första civileserade Tiraksamhället?
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Re: Tirak armen

Får man ge understöd från en piratflotta med Tiraker i utbytte mot en frihamn och ett slott på någon ö?

Orcher skall bilda stora städer.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Är ni OT eller? ;-)

Frågan var vad en tirak var och var de bodde, och ni sitter här och har vad jag gissar är en intern diskussion om att börja mucka med cirefaliska kolonier? Åff Tåppick som jänkarna säger.


Storuggla, märker att det är konvent
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Tirak armén

Hur många skepp, soldater rör det sig om? En fri hamn varför inte gå med i det nya tirakriket istället? Men en hamn skulle kunna ordnas.
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Det är en..

...Öppen* diskution för alla som är för ett civiliserat tirakrike :gremwink:.



* annars är den bommad.
 
Top