Nekromanti Tirakby?

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Hur ser en tirakby ut? Ser deras bosättningar ut som människans, med riktiga hus och så? Eller bara tält? Står det eller finns det ritningar i Tirakmodulen? Äger inte den :gremfrown:.
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Finns ingen specifik "bild" av hur en tirakby ser ut, men jag skulle nog påstå att den består av ett flertal "hyddor" byggda av trä och halm. Kanske ett par finare hyddor som Trokkan och Schamanen (och andra betydelsefulla tireker bor, såsom binderakken mfl?) bor i...
 

Mr Brunch

Veteran
Joined
12 Jul 2003
Messages
151
Location
Sundbyberg
Hur ser en tirakby ut? Ser deras bosättningar ut som människans, med riktiga hus och så? Eller bara tält? Står det eller finns det ritningar i Tirakmodulen? Äger inte den
Det beror lite på plats och stam som jag ser det. Vissa Frakk stammar ser jag som nomader så då lär det inte vara mer än tält medan dom mer bofasta Frakk har nog hyddor av enklare design men utsmyckade med bilder från lyckade jakter, strider, trofeer mm.
Bazirks byar tror jag ser ut som vanliga fiskebyar, kanske lite mer primitiva på sina ställen och förmodligen med ordentliga bryggor om det är någon av dom stärre stammarna så dom får plats med sina skepp. Dom byarna lär vara väll befästa också.
Marnakhs byar är nog identiska med den loka människokulturens byar.
Och nej det finns ingen beskrivning eller ritningar i Tirakmodulen men den är den bästa rasmodulen till Eon så den bör du skaffa.
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Tirakhydda

Menar ni typ såna hyddor som vissa aferikanska folk har?? Som är byggda av halm,lera,grenar och sånt.
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Tiraker rockar (både rasen och modulen...)!!!

Tirakmodulen... bla bla ...är den bästa rasmodulen till Eon så den bör du skaffa
Håller med till 100% minst! Tirakmodulen regerar alla andra (rasmoduler iaf) och bör innehas av alla som vågar kalla sig för Eonspelare!!!

/Yvian - Som anser att Tiraker rockar och att man bör följa hans exempel och gå och sova nu...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Tiraker rockar (både rasen och modulen...)!!!

Men alla vet att Tirakerna är den mest överlägnsa rasen. Fast det diskuterar jag inte i denna tråd.....


Midar tiraken
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Mer knark!!! (???)

Fast det diskuterar jag inte i denna tråd.....
varför inte det... :gremlaugh:

Jag säger att dvärgar är den överlägsna rasen, men att tiraker är den överlägset ballaste rasen...
Men jag vill ha mer knark till min stamkrigare så Neo får vara så goda att slänga med stridsdroger i nån trevlig modul (nån jag redan äger kanske??? :gremgrin:)...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Mer knark!!! (???)

varför inte det...

Det är trådkapning.... starta en annan tråd så kan det diskuteras där. :gremlaugh:

Jag säger att dvärgar är den överlägsna rasen, men att tiraker är den överlägset ballaste rasen...

Jupp, helt rätt Greymourn.

Midar gillar Tirak och Dvärgar..... hmm, dvärgisk tirak??
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Mer knark!!! (???)

Har Spelat en Gûrd m ExtraOrdinär Styrka och hårig (innan tirakboken kom och ändrade hårig till skabbig)...
Tror du det kvalar in som Tirak-Dvärg?
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Mer knark!!! (???)

Tror du det kvalar in som Tirak-Dvärg?

Kanske.... har bra läge för det. Jag tänkte göra en gurd... fick dessa "låga" attribut:

18
11
15
15
10
13
17
11
16
Dvs ett medelvärde på 14...

Midar gör en gurd med 18 i STY....
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Re: Tirakhydda

"Och så är nog dom flesta (tirak)byar omgivna av en palisad eller liknande försvarsannordning"


Nej faktiskt inte Tirakbyar är omgivna av fällor.om du inte vet rätta vägen in är det nog en ganska stor chans att du ramlar o dör eller fångas i ett nät liknande.

Hej man här ny här :gremcool:
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Re: Tirakhydda

Tirakbyar är omgivna av fällor.om du inte vet rätta vägen in är det nog en ganska stor chans att du ramlar o dör eller fångas i ett nät liknande

Jojo, men kan dom inte tänkas kombinera dom så dom har både palisad och fällor? :gremtongue:

Hej man här ny här

Välkommen in i forumens galna värld :gremlaugh:
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Mer knark!!! (???)

Varken Dvärgar eller Tiraker har en enda *SUCK* mot Alverna men håller dock med om att de är ganska hårda.

En tokig Tirak/Trukh är inget som man vill möta i en strid. Inte ens den mest burduska Dvärgen eller stolta Alven!!!!
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Tror inte det

Det är nog ytterst få tirakbyar som har palissad. Dels för att tirakerna inte ser att palissaderna ger särskilt mycket, och dels för att det är jobbigt att bygga dom. De enda som skulle kunna tänka sig att anfalla en tirakby är andra tiraker (vad har t ex människor att hämta där mer än död) och jag har svårt att tänka mig att man kan få tiraker till att utnyttja en palissad i strid. Tiraker brukar ju i dessa sammanhang vara tämligen vildsinta.

Mvh Victor Palm

"Peace cannot be kept by force, it can only be achieved by understanding" - A. Einstein
 
Top