Nekromanti Tipsa om... flingor!

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jepp, jag vill ha nya klingor. Jag är trött på de där sockerindränkta sockerbitarna! Jag vill ha några som smakar gott och är nyttiga! I värsta fall några som är nyttiga men smakar apa.


Storuggla, no toast for the salmon
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Frebacos havreringar

För den som gillar Havrefras men tycker att det är lite för sött så rekommenderar jag Frebacos havreringar. Krispiga (inte hårda) även efter en stund i filen och med en härlig havresmak. (Det finns så mycket gott man kan göra med havre så länge man ger fan i att koka gröt av den...)

Dewil
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Fling-axiom

Jag är ledsen att ta ner dig på jorden, men flingor följer en enkel regel: antingen är de onyttiga, eller så smakar de skit. Start och sockerdränkt müsli är gott men otänkbart av hälsoskäl, Bran Flakes är nyttigt men smakar träflis.

Lösningen då? Ät din yoghurt plain och ta en macka till för fibertillskottet. Så gör jag.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag har ett jättebra förslag!

Axa F-müsli. De är nyttiga och goda, finns i många olika smaker så att man kan variera sig när man tröttnar på en sort.

- Jocke, tipsar.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Branflakes är ruskigt sött

Inte i Frosties- och Kalaspuffsklass, men snart därefter. Gott är det iaf.
 

Ost

Warrior
Joined
1 Nov 2001
Messages
200
Location
Linköping
Billig müslli

Vill minnas att det fanns fruktmüsli från First Price (om du kan få tag på den) är billig och saknar tillsatt socker (det som finns i de söta fruktbitarna är tillräckligt)... faktiskt ganska god.

De har en müsliblandning med nötter också, men eftersom den saknar såväl tillsatt socker som söta fruktbitar dissade jag den allt som oftast till förmån för den förstnämnda.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ät vanliga jäkla mysli, det är mitt förslag. Det finns en smarrig sort som heter, eh, Finax Sunt & Gott. Havreflingor, veteflingor, kornflingor, majs. Så hade myslin varit om staten varit den enda tillverkaren av mysli. Därmed är den nästan god och nyttig (och energirik, mind you).
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Likt haltageten gillar jag F-müsli. Annars är Bran Flakes (välj sort själv, absolut inte nödvändigt att köpa Dyr-oggs) goda med vaniljyoghurt.

/Hellzon - tur att jag ätit nyss
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Musli är svaret på din fråga Ugglan !!
Det är gott & relltaivt nytt åxå. Tycker jag.

/ Johan K, som föredrar just müsli de gånger man tughar i sig frukost.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag äter Frebaco mysli lätt med a-fil. Sen är jag uppfödd på afil så med mig spelar det mindre roll vad som är till filen, det är den som är huvudattraktionen.

Myslin består av havregrejs, majsflingor och lite annat tjafs.

Så tipset är att köpa hem några paket afil och lära dig älska det!

/Marcus, fil :gremtongue:
 

Harff

Veteran
Joined
17 May 2005
Messages
33
Jag skulle nog ge förslaget att köpa AXA fiberberikade havregryn, hålla på en stor dos russin, skiva en banan och servera det ovan på ½L a-fil. Utan tvekan den godaste och finste frukost som finns.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Min favvis är f-musli gold. Gott om godbitar och nötter - nyttighetsfaktor sådär. men den dryper inte av socker iaf. Man kan förmodligen blanda motsvarande själv.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Min favvis är f-musli gold. Gott om godbitar och nötter - nyttighetsfaktor sådär. men den dryper inte av socker iaf. Man kan förmodligen blanda motsvarande själv.
F-müsli guld har ruskigt hög halt av snabba kolhydrater. Huruvida de härrör från frukten eller är tillsatta är mindre viktigt.

Dewil
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
vafan

Och här var jag helt säker på att du bara åt Te och scones till frukost :gremfrown:
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Wheetabix ger motion och får en att känna sig som en häst.
När man hällt på mjölken har man inte många minuter på sig innan det blivit kvicksand av alltihop, men innan dess är det smaskens och känns nyttigt. Säkert är det socker i någonstans, men det känns åtminstone inte i smaken.

Fil och yoghurt funkar de inte med, då blir det bara ett moln av flis i köket när man försöker tugga.
 
G

Guest

Guest
Havremjölk och hemrostad müsli är gott, dessutom har man mer val om vad som ska vara i hemrostat så det är ju definitivt något man ska ha, det är typ bara att ta det man vill ha, lägga det på en djup plåt (så det inte rammlar ut i ugnen när man tar ut det) sätter ugnen på typ 150 grader övervärme och rör om då och då.
Det som jag känner för att göra nu, havregryn, mannagryn och puffat vete (sånt som köpes i stora säckar) kanske lite kiwi också...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Flingor är en av ytterst få saker som är bra att köpa på en sådan där Grays-affär, de där amerikanska syltorna. Now, jag hatar de affärerna. Hatar, hatar... De är som bandit radio på den gamla tiden, när man försökte vara hardcore genom att låta en amerikansk snubbe sitta och presentera låtarna, trots att man bara spelade samma sorts klenlökiga göteborghårdrock som man gör än idag. Grays-kassapersonalen tror att de bidrar med ett stråk av internationalism genom att prata med kunderna på amerikanska.

Sorry, mofo! Här i sverige håller man fucking käften och ser till att kunderna kan komma hem och titta på Scrubs. Jag tycker faktiskt inte det är djäkla spännande att växla pengar på ett främmande språk, inte ens på franska (och jag suger verkligen på franska) och verkligen inte på engelska. Det kanske går hem i Bulgarien, men det funkar inte i Stockholm eftersom vi har subtitles i det här landet. Vill du ge mig en utmaning; börja i så fall prata om boken jag har under axeln eller (än hellre) om hur det går för red socks. Det vore roligt och spännande. Att fråga mig om jag har en tre kronor när jag vill köpa min gatorade och dra, däremot, det är bara lamo bonanza 2000.

Jag kommer ihåg när jag gick in i en Gray's och hade tagit foxy... äh, du har säkert hört den historien. FLINGOR! Flingor, det var ju DET du ville prata om. Jamen i Gray's-butiker så har de ju flingor. Amerikanska flingor. Och jag har visserligen mycket ont att säga om jänkare, men tre saker är de fanimej bäst i världen på: Smörgåsar, bacon och frukostflingor.

Där vi i sverige äter antingen pissmackor med lite ost och inget mer eller fetäckliga mackor med rostbiff och läbbig sallad och rosa guck (rostbiff är fan det äckligaste som finns, alla som gillar det är med på min dödslista), men jänkarna är fan smartare än oss; de tar med allt som är gott och inget som är äckligt. De tänker inte som vi; vad är classy och vad är trashy? utan de bara kör på vad som fungerar. Det är därför som jänkare är bäst på den typen av mat som vi européer tar för given. Samma sak med bacon (här i sverige gillar vi lamm och dyrt skit, för vi tänker med plånböckerna. Jänkare stoppar in baconbitar i potatismosen och skapar världens godaste potatismos medan en massa snobbar på andra sidan atlanten fnyser åt dem innan de tvingar i sig "anka á la Ruccolasallad" med påklistrade leenden för att de försöker verka häftiga. Bacon är det godaste köttet, men det är bara jänkarna som förstått det. Bacon är för vardagligt för att vi skall kunna estimera det ordentligt. Vi är som tjejer här i Europa; vi tycker det viktiga hos killar är vad de har för jobb, för kläder och för kompisar, och skit. Sånt som inte ens har med honom att göra!

Jänkare är smartare än så. De är tusen år före oss när det gäller mackor och bacon, och detsamma gäller frukostflingor. Där vi har någon neurotisk hangup om att välja nyttiga och fiberrika flingor, så bara dränker de deras flingor i färgämnen, socker och annat gött. De har vett att uppskatta det första målet för dagen. Coco Pops, Fruity loops... Massor av sweetness och allt en wäxande carl behöwer!

Köp sånt. Fuck de nyttiga djävlarna. Kom ihåg:

<big>Är det sunt - så är det strunt!</big>

/Rising
jag kom på det där med sunt och strunt, btw
 
Top