Tipsa mig om en bok

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Instämmer i att Staden & Staden både är bra och normis-kompatibel. Blodets meridian däremot (även om den är en av hans bäst) har jag inte fått så bra gensvar på när jag tipsat — så otroligt grym
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Intressant. Låter lite som Hunger games ur mitt perspektiv - bra story med trist prosa och platta karaktärer som får liv på film.
Mer att det känns som om författaren vill vara lite onödigt ”kulturell” men det funkar, enligt mig, inte jättebra.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Mats Strandberg helt klart! Färjan är ruskigt bra.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Redan innan jag läst klart hela ditt inlägg och såg att du själv tog upp den som ett alternativ så tänkte jag Fagers Svenska kulter. Varför? För att den är asbra naturligtvis. Sedan kan det bli intressanta diskussioner då det är en novellsamling vilket ökar chansen att det finns nånting för alla i den.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Jag rekommenderar Porten till stjärnorna av Clifford Simak. Romanen blandar stillsam SF med en landsbygdsskildring av närmast svensk typ. Delar av boken skulle ha kunnat utspela sig i Jämtland.


1600856788651.png
 

drillowiz

Älskar spel
Joined
25 May 2015
Messages
19
Kan rekommendera Skördedrottningen av Andreas Marklund. Skönt ruggig mys-skräck i norrländska obygden blandat med riktigt otäcka episoder. Enda boken jag behövt slå igen (ett tillfälle) för att den varit för läskig.

Annars är Vägen också trevlig.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Random acts of senseless violence. Gritty cyberpunk som är väldigt jordnära. Det bästa jag läst på flera år!
 
Top