Nekromanti Tips?

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Fråga?

"Annars liknar rollpersonsskaparprocessen den som finns i Fading suns, och den gillar jag!"

Den gillar jag också, men jag tycker att den i Fading Suns är bättre. Sedan brukar jag alldrig använda snabbskapandet utan gör alltid med standardversionen som funnits med sedan första upplagan.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
FR

Jo jag använder också den äldre varianten som fanns med i 1st edition. Men den med olika bakgrundsperioder i ens liv är faktiskt ganska kul. Man får en bakgrundshistoria på köpet liksom. Brukar tvinga på den på spelare som saknar fantasi, vad det gäller en rollpersons ursprung mm. Men är då flexibel, så att man då ej är helt låst till att ta de färdigheter, och grundegenskaper mm som står där.

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: FR

Ibland titar jag på bakgrunderna för att få fram vilka färdigheter jag inte har tänkt på. Så om jag gör en f.d. militär så går jag och kollar i Legions of the Empire för att ta reda på vilka som passar min rollperson och också för att ta reda på vilken slags soldat han var tidigare. Jag använder alltså messt nya versionen som en slags mall för att passa in mina rollpersoner i världen som speltillvärkarna ser den. (Lät det logiskt?)

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: FR

Ungefär som jag gör...så då lät det logiskt :)

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

FireFox

Veteran
Joined
24 Apr 2002
Messages
5
Location
Skoghall, ca 1 mil utanför Karlstad
Well, rollspel är ju vad man gör det till. Om man testar ett rollspel och den SL:n inte är förberedd eller inte anstränger sig, så klart man tappar intresset för det rollspelet. Och det är ju synd /images/icons/frown.gif...

Personligen tycker jag inte att det inte är nått större fel på Mutant Chronicles, alltid lika kul och skrämma spelarna med elaka monster /images/icons/devil.gif
 
Top