Nekromanti tips

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Kanske lite off-topic men appropå terminators, humanoida androider, landmates och combat armours och ny teknologi i allmänhet, så kan jag för intresserade tipsa om en diskussion som just nu förs på TankNet om bland annat robotar, exoskelett osv..

Kanske kan ge lite inspiration till hur det eventuellt kan se ut i Neotechs tidsrymd.

TankNet Military Forums

Här några bildlänkar från några av inläggen om hur långt iallafall dagens utveckling har kommit inom området:

 

Kaj_UBBT

Veteran
Joined
28 Feb 2005
Messages
4
Location
Storfors
Jag hoppas iaf verkligen att det inte ser ut som på bilderna, för dom fick mig att skratta högt! :gremlaugh:

Men typ, lite Gundam stuk kanske fasst mindre kanske?
eller vissa delar av hela konstruktionen bara?
(animen gundam wing är det jag syftar på)
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag vill minnas att man har utvecklat nåt slags Exoskelett i Japan som kan hjälpa vårdbiträden att lyfta patienter själva,
(ganska jobbigt, prova själv att lyfta nån vuxen person du känner och gå iväg med) det är än så länge bara ett virrvarr av sladdar och lufttrycksmaskineri, men det funkar.

Jag läste också att en liten elmotor kan fästas på armen och öka styrkan på den för folk som skadat sig eller liknande.

/Mori - Läser för mycket Illustrerad Vetenskap.
 

jacobsson

Veteran
Joined
5 Aug 2003
Messages
67
Location
Kalmar/smedby
hmm det ser inte allt för smidigt ut att ha i fält.... möjligt (andra bilden) vid bevakning/ post ... annars skulle dock inte jag vilja ha något sådant på mig allafall... värkar mer otympligt än praktiskt :gremsmirk:
 

jacobsson

Veteran
Joined
5 Aug 2003
Messages
67
Location
Kalmar/smedby
"Vad är det som är otympligt med att ha en stor ryggsäck som man inte behöver bära själv? "

tja det kan ju dels vara det att det är en "stor ryggsäck" och dels hela stål konstyuktjonen som gör att man inte skulle vara så spessielt smidig väl ute i fält...

sen kan det ju finnas lite problem med ballans iomed en stor ryggsäck förmodligen väger mycket och mycket vikt på ryggen kan nog bli en arning baktungt att ha även om det inte är ens egna ben som håller vikten... såvidare inte det fins någon form av konstruktion som hjälper dig med ballansen...

om fallet skulle vara sådan att man skulle hamna i strid när man lungt går runt i terängen och man skulle behöva ta sig i skydd så kommer den tunga väskan att vara ganska mycket i vägen och kan nog vara lite krångligare att ta av sig... om inte annat resa sig upp igen med allt på sig, om man inte då ska ta tid på sig att plocka av sig alla grejor varige gång vilket inte man skulle ha allt för mycke tid på sig vid en strids tillfälle...

sen om man är ute som tillex i skogs teräng och råkar kalka så är nog risken ganska stor att man skulle slå sig rätt ordäntligt om man faller med tung packning .

men det är ju upp till var och en men jag skulle dock inte släpa med mig en sådan mundering i fält i ett skarpt läge....
 
Top