Nekromanti TIPS: Simon i DN

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hej!

Som alla nog vet är vår allra egna Simon med på TV nuförtiden igen, i Gardells serie där man inte torkar tårar utan handskar. Nått slags modeprogram antar jag.

Alltnog, nu skriver DN om Simon, och vi kan notera att han under "hobby" avslöjar att han spelar rollspel! Go Simon!

DN skriver om Simon.

Så den som vill veta lite, lite mer om Simon kan läsa det där.

Är det någon annan rollspel.nu:are som är aktuell i media? Tipsa mig!

/Magnus
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Jag såg också artikeln i DN och noterade Hobby: rollspel. Det gladde mig. Kanske någon som gillar "Torka aldrig tårar..." nu blir intresserad av rollspel?

För mig blev det tvärtom. För mig blev kedjan rollspel --> wrnu --> Simon --> "Torka aldrig tårar...".

Jag såg alldeles nyss det sista avsnittet (det första jag sett). Wow, vad bra det var! Och wow, vad bra Simon är! Jag är en smula omtumlad nu. Starkt och gripande. Riktigt bra!

Hälsningar från
Calle
 

Mtb

Veteran
Joined
29 Jul 2012
Messages
87
Location
Stockholm
Mycket bra tv-serie men de skrapade ju bara på ytan. Det blev för mycket och för många hopp och istället för att gå in på djupet ordentligt bara hastade de igenom storyn. Det var kanske av budgetskäl men jag tycker att en sån här historia får man inte slarva med. Bättre att låta det dra ut på tiden med tv-premiären och äska mer pengar till produktionen än att göra det halvdant. Med tanke på hur bra det ändå blev kan vi bara fantisera om hur fantastiskt det kunde blivit om de tagit mer tid på sig.

I övrigt inget ont om vare sig innehåll, dialog, skådespelarprestationer, regi, manus eller känsla. Det var helt enkelt förbannat välgjort men kunde gjorts ännu bättre med tanke på de medverkande och grundmaterialet.

Både Simon, Adam, Adam, Sauk, Richardson och de övriga var grymt bra. Sånt här är vi tv-tittare verkligen inte bortskämda med.
=)
 
Top