Tips på tidsfördriv i Stockholm söndag 30/11

luddwig

Vagabond i världsrymden
Jag har en mestadels oplanerad dag i Stockholm imorgon söndag 30/11. Tanken är att inleda med en ordentlig sovmorgon. Natten till igår höll min rumsgranne på hotellet mig nämligen vaken med att kräkas vid flera tillfällen. I morse blev jag istället väckt onödigt tidigt av att hon hade tämligen ljudligt sex på andra sidan väggen. Lite störigt men fint ändå att hon verkar må bättre. Imorgon ska jag därför sova länge. Därefter kommer jag att ha några timmar att slå ihjäl innan det blir dags för middag. Jag tar därför gärna emot tips på trevliga tidsfördriv för imorgon mitt på dagen.

Gillar man museum, så finns det många att välja på. Såväl Etnografiska, tekniska och sjöfarts-museet ligger alla nära varandra och är vära ett besök. Skansen är alltid värt ett besök. Man kan gå från centralstationen till gamla stan och ta färjan ut till Djurgården. Trevligt tur och gångavstånd.

Livrustkammaren i slottet och Armémuseum på Östermalm är också värda ett besök

Finns massa museer förstås, men ett alternativ är ju bara att strosa i staden. Titta på människor, arkitektur och statyer. Ta en sväng förbi Kungsträdgården och Karl XII:s staty till exempel.

Vad är du intresserad av?
Historia? Konst och kultur? Militaria? Kriminalitet? Natur och djur? Upplevelser? Shopping? Sightseeing? Café/mat/dryck? Undergroundkultur? Etc.

:t6b-5: :t6r-2:
//EvilSpook

Back