Nekromanti Tips på sevärda Sci-Fi-rullar!

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
also, Sölvebring bad uttryckligen om -sevärda- rymdfilmer, och Zardoz är sevärd mest för att Kreia är med i den...(vilket förvisso gör den mer sevärd än de flesta rymdfilmer :p )
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
anth;n81095 said:
Dang! Varenda film på min lista hade Krille redan tagit.

Utom Spaceballs.
Den hade jag med från början, men strök den på grund av kriteriet "sevärd". Och … det är liiiiiiite för mycket ostig referenshumor för att den verkligen ska vara sevärd.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ymir;n81099 said:
also, Sölvebring bad uttryckligen om -sevärda- rymdfilmer, och Zardoz är sevärd mest för att Kreia är med i den...
Det finns en grej till som gör den sevärd. En.

 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Eftersom typ alla scifi-filmer sedan 1967 listats här, får man istället skriva vilka av de listade som man INTE tycker är sevärda, och varför? ;)
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
245
Santa Claus Conquers the Martians (1964) - Sevärd om för den som tänder på en kalkon då och då.

Starcrash (1978) - Film som kom i kölvattnet av Stjärnornas krig (1977). Sevärd om man som jag har en "crush" för Caroline Munro. Eller är fan av Christopher Plummer eller David Hassellhoff.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Krille;n81097 said:
…för att det inte är en rymdfilm?

Fast hälften av allt som nämns är ju inte rymdfilmer i så fall så jag tänkte att det var högt i tak men TYDLIGEN SMALNADE ÅSIKTSKORRIDOREN SNABBARE EN NÅGONSIN.


(för ökad tydlighet: detta var alltså sarkasm)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,939
Location
Ludvika
MattiasLejbrink;n81140 said:
Fast hälften av allt som nämns är ju inte rymdfilmer i så fall
Två fel gör inte ett rätt.


Jag rekomenderar Outland med Sean Connery samt hela Fireflyserien (en säsong, 14 avsnitt) som fenomenala rymd-"filmer".
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Jag tycker att Dark Star (som i och för sig finns med på Krilles lista) får alldeles för lite kärlek. Jag har i och för sig inte sett den på säkert 10-15 år, men jag minns den som en stark fyra, som spelar ut alla sina kort rätt.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jocke;n81182 said:
Jag tycker att Dark Star (som i och för sig finns med på Krilles lista) får alldeles för lite kärlek. Jag har i och för sig inte sett den på säkert 10-15 år, men jag minns den som en stark fyra, som spelar ut alla sina kort rätt.
Det är en film som jag ämnar se om, för jag har hört mycket gott om den. När det begav sig lackade jag ur på den spraymålade badbollen och bytte kanal. :p
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,939
Location
Ludvika
Såg just "Last days on Mars". Inte så pjåkig alls. Sen tycker jag att man borde se Battle Beyond the Stars en gång. Sju samurajer i rymden, liksom. Fast de inte är samurajer.
 

Ratsalad

Veteran
Joined
16 Apr 2015
Messages
22
krank;n81011 said:
JUPITER ASCENDING!
Ha ha ha ha! Aaaahhh....det var kul. :) Jag föreslår "Jodorowskys Dune" - en av världens bästa rymdfilmer som aldrig vart gjord, men vägen fram till sammanbrottet är helt fantastisk.
 
Top