Tips på rent tärningsbaserade spel?

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Finns ju några spel i samma skola som Star Wars: Destiny, där karaktärer, prylar, och förmågor representeras av unika tärningar.

1653138444196.png

Du har ju även Yatzylike-spel, som exempelvis King of Tokyo.

Och även realtidsspel, som Space Cadets Dice Duel, där du kan slå bäst du vill hur många gånger som helst till dess du får rätt kombination, och andra spelare gör det samtidigt.

Men om frågan handlar om det jag inser att den antagligen handlar om - spel som helt enkelt använder en bunt tärningar - så finns det garanterat, men mina referensramar är för kommersiella för att jag skulla nämna dem på rak arm. :D
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
343
Location
Södertälje/Uppsala
Jag hittade på ett för ett tag sen, fast man behöver rätt många tärningar för det.
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
963
Location
Hamburg
Tack för tipsen!

Jag funderar lite på att göra ett eget tärningsspel, med flertalet små röda tärningar som symboliserar fightande dvärgar, och en stor tärning som symboliserar ett monster som t.ex. en drake. Ville se vad som finns där ute, och vilka typ av tärningar man kan beställa. Ska kolla nätbutikerna...

Sen kanske man kan göra simulationistiska tärningsspel att spela ensam hemma medan man "jobbar".
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
963
Location
Hamburg

Suncoregames DiceWar - Knights of Steel

 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Kolla BGG. Gillar Seasons och Quantum men de har andra delar än bara tärningar.
 
Top