Nekromanti Tips på bra spelmusik

Ugluk-joar

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
27
Ifall ni liksom jag insett det stämningsgivande med att ha lite låg musik på i bakgrunden under spelandet, så vill jag rekommendera Conan soundtracken;)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
inte för att jag tycker det blir särskilt stämningsgivande utom i vissa lyckosamma fall. Men det hjälper oftast med lite musik för att hålla annat brus och störande borta. Och då är det bra med musik som inte sticker i ögonen. eller öronen.

Och det här har diskuterats massor av gånger tidigare, därför rekommenderar jag dig att söka igenom det här forumet och läsa de stora mängder tips som finns.

men generellt så är det alltid bra med soundtracks (eller egentligen soundscores, men vissa -tracks funkar också. särskilt de som är -scores.)

chrull

och självklart menar jag att du ska söka på det här och kulturforumet, där den här tråden antagligen ska ligga i.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Conan soundtracken
Delar av Basil Poledouris musik till Conan the Barbarian har förekommit ganska ofta när jag lirat i min ena spelgrupp. Helt ok enligt mitt tycke. Dock har det hänt en hel del på filmmusikfronten sedan 1982 när filmen kom. Saken har dock behandlats utförligt i andra trådar, så jag nöjer mig här med medgivandet att Conan-musiken är bra. Tyvärr har jag själv inte fått tag på den. Några förslag?
 

Kaoin

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
106
Location
Lund
Köpa Conan Soundtracket hos Amazon. Problemet med detta är i min åsikt att $25 är rent ut sagt groteskt dyrt men det är ju upp till dig att bestämma.

Det alternativ som finns är att hitta på närmaste DC-hubb genom en sökning på "OST Conan".
Riskfritt är det dock inte och potentiellt olagligt så det är inget jag kan uppmuntra.
Annars så får du väl leta i olika skivantikvariat.

Nedrans synd är det att det ska vara så svårt att få tag på gammal, bra rollspelsmusik.
Eller för den delen bra musik överhuvudtaget. :gremgrin:
Resultatet är ju man får sitta utan när man spelar vilket är tråkigt.

Nåja, amazon-länken kanske hjälpte om du känner dig rik och otroligt sugen på Conan-musik!
 

Suvarin

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
38
Location
Norrköping
jag nöjer mig här med medgivandet att Conan-musiken är bra. Tyvärr har jag själv inte fått tag på den. Några förslag?
Sök på conan på CDON.com. Det var så jag fick tag på mitt ex, även om leveransen dröjde en bra stund. Håller med om att soundtracket är rätt bra, även om det känns lite gammalt. Column of Sadness är ett skönt spår, det påminner mig om filmer med gamla grekiska myter (snarare än själva myterna).
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Har just beställt Conan the Barbarian-soundtracket på CDON för 79 spänn. :gremsmile: Verkar alltså som om Amazon kan slänga sig i väggen den här gången. Dock tycks den vara billigare på Amazon UK, där man kan inhandla den för 8.99 pund (Totalpris på 141 spänn enligt Kelkoo).

Nåväl, ser verkligen fram emot att kunna spela plattan i sin helhet.
 

Ugluk-joar

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
27
Oki uppfattade inte om du pratade med mig eller någon annan, men jag har vanan att inte slita upp gamla trådar...

Jag tycker Conan the Destroyer soundtracket är bättre än det första även om maintracket på första filmen är grovt bra....

Nån annan som har tips på bra spelmusik helst til fantasy?
 
Top