Nekromanti Tips. om alviska

Vaj'lon

Veteran
Joined
3 Feb 2003
Messages
1
Hej. jag är ganska ny i Rp kretsen, men jag har fastnat för alver o dess språk.

skuller vara glad för information var jag kan hitta en stor ordlista på svenska och information om gramatik.
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Felya-naitecken

Är det ingen som vet var man kan hitta felya-naitecken på internet? Ett typsnitt är kanske för mycket att hoppas på, men ett par tecken (t ex. de för stammarna) kanske skulle kunna finnas?
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Felya-naitecken

Jag hade några på datorn förut.. vet inte vart de tog vägen eller varifrån jag fick dem (kanske gjorde dem själv)

Men det ska väl inte vara så svårt att rita... typsnitt däremot, det vet jag inte om jag någonsin sett
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ehm...

Ni skulle inte kunna tänka er att ta sådana här privata diskussioner via privata meddelanden, ICQ eller något annat istället? Detta forum är till för allmän debatt.

- Ymir, admin.
 

Kinapuffen

Veteran
Joined
7 Jan 2003
Messages
92
Location
Stockholm
Re: www.alver.nu

nej!!! rekomdera inte alver.nus alviska. Den är pinsam, dålig och tråkig. Det enda som eventuellt skulle kunna användas är ordlistan men jag vill förhålla mig tveksam även till det. Om du vill ha tolkiens alviska gå till hans verk och förslagsvis även sidan som rekomenderas längre ner på tråden men alver.nu borde förbjudas.
 
Top