Nekromanti Tips i Kamor? (SPOILER FÖR MINA SPELARE!!!!)

Kanturi

Swordsman
I min kampanj som jag skriver så kommer rollpersonerna att färdas till Kamor efter ett fett bråk med ordningsmakten. De kommer att färdas dit med en massa andra personer (inte RP:er), men vad ska hända i Kamor? jag kom på lite själv men ni kanske kanske kan bygga på dessa lite:

1. En grupp Henéa-alver försöker att döda dem mitt i natten. Och få bort dem från "sitt" land.

2. De möter en grupp Kamorianer ute på jakt, dessa kommer inte vara så vänligt inställda pga att Rp:erna skrämde iväg bytet.

Ja, det var väl det, kan man få lite hjälp???

//Kanturi... :tekopp:

GlueBall_UBBT

Warrior
Det var kyligt och månen stod högt upp på himmeln. Få, utmattade och förvirrade stod gruppen och såg sig förtvivlat omkring. Tidigare hade de blivit anfallna av vildar. Hemska krigare som med djurisk styrka angripit dem helt oprovocerat. När blodstänket fläckade marken och när skärtfyllda dödsklaganden fyllde luften så hade sällskapets splittrats. I panik hade de flytt åt olika håll. Denna gruppen hade lyckats undkomma genom en besvärlig sankmark. Alla klarade sig dock inte helskinnade igenom de lömska vattenhålen. En del föll offer för illaluktande sumpmonster, andra trampade igenom den till synes fasta marken för att obönhörligt och sjunka mot en säker död. Rädsla för eventuella förföljare tvingade gruppen vidare och det höga tempot sinkade säkerheten. Slutligen hade man dock korsat sankmarken.

Endast en handfull personer fanns nu kvar. Alla trötta, kalla och rädda. Den klara natthimlen lös upp omgivningen. En enastående natur sträckte ut sig runt dem. Civilisationen var nu långt borta, men problemen hade bara blivit flera. Var fanns det mat och vatten? Var kunde man söka skydd mot vädret? I de tidiga timmarna tog sig den mindre gruppen fram till en tät skog. De vandrade in i den, helt utan att uppmärksamma de varningsskyltar som satt längs gränsen till heneas revir. Snart skulle de ha problem och snart skulle de kastas in i ett äventyr utan dess like, för längre in i skogen satt henea stammens schaman och såg syner i sina meditation. Syner om främlingar, djurmännen och heneas framtid. Stammkrig var på väg och några i den lilla gruppen var märkta av ödet att deltaga och avgöra. Men för vilken sida?

Där har ni något att jobba med.

Kanturi

Swordsman
Tack [ANT]

Tack så mycket, du skriver riktigt bra, fascinerande...

Fler tips från någon?

//Kanturi

Gastono

Hero
De kom hit pga den elaka vakten men vad har de för planer i Kamor?
Kom de dit i brist på andra flyktplatser eller vill de bosätta sig där, skall de vidare, i så fall var och hur?

Silvervarg

Warrior
I min kampanj som jag skriver så kommer rollpersonerna att färdas till Kamor efter ett fett bråk med ordningsmakten. De kommer att färdas dit med en massa andra personer (inte RP:er), men vad ska hända i Kamor? jag kom på lite själv men ni kanske kanske kan bygga på dessa lite:

Blir de förvissade på en straffexpedition eller flyr de?

Silvervarg är nyfiken

Kanturi

Swordsman
De flydde dit eftersom att det var det enda stället där jargierna inte skulle leta efter dem... de började bosätta sej där men eftersom att jag skrev ganska mycket igår kväll så har de nu blivit överfallna av Kamorianer.

//Kanturi

Gastono

Hero
Om de inte tänker fortsätta vidare så måste de ha någonstans att bo, visst kan man sova ett tag ut i "the wilderness" men efter en vecka är det inte lika roligt längre (om de inte är ute-typer såsom nomader eller liknande förstås).
Låt dem ha någon typ av problem att hitta en varm säng då alla hus är upptagna och värdshusen är fulla (pga. den årliga festen som pågår där varje år och massor människor samlas för att se).

Kanturi

Swordsman
Varm säng?
DU har nog inte förstått riktigt (inte illa menat asså), det är så här:

1. rollpersonerna är i Jarum i Jargien.
2. Det blir krig och rollpersonerna flyr med en massa andra personer till Kamor.
3. Bor där i cirka en vecka.
4. Attackeras av Kamorianer.
5. Rollpersonerna och två andra stora starka män, varav en är grovt skadad och blöder mycket, flyr från lägret.
6. Stiger in i ett Heneá teritorium.
7. Attackeras av arga Heneá alver.

De sista sakerna (5-7) skulle inte du kunna veta eftersom att jag inte har skrivit det här tidigare.

Jag ska snart få boken "Drakar" och funderar på att sätta in en liten drake i äventyret oxå.

//Kanturi

Ingtar

Veteran
Glueball jag måste säga att du skriver väldigt bra och har väldigt inspirerande texter.

Kanturi om du har modulen Människo&Barbarfolk så kan du kolla upp kapitlet Heligheter där det finns en del intressanta äventyrsuppslag om Kamor(kamorianerna).
Annars så skulle jag nog bygga vidare på GlueBalls tips, vilket var väldigt intressant och bra.

Du kan ju även låta en liten Jargisk trupp skickas ut efter rollspersonerna för att föra dem tillbaka.
Om de nu har gjort något dumt?
Jargier är ju inte så vidare populära bland kamorianerna vilket inte rollpersonera heller kommer vara då de vandrar in på deras områden.

Kanturi

Swordsman
en vän till mej har Barbarer och Människofolk men han är bortrest :gremfrown: . Jag har byggt vidare på Glueballs tips och det verkar funka helt perfekt asså, skit bra!!!
Det "dumma" som R/p:na har gjort är att ha deltagit i ett upplopp i staden Jarum...
Jag har skrivit så långt så att de har attackerats av Kamorianer och nu ska slåss mot Heneá-alver, jag ska se om jag kan låna BArbarer och Människofolk från min vän och klämma in nåt äventyrs uppslag där. Ska även trycka in en drake när jag får boken (måndag eller tisdag antagligen!!!)

//Kanturi, längtar efter "Drakar"...

Gastono

Hero
Vad är deras mål då?
Vad vill de om inte att finna någonstans där de kan bo?

Fokusera på min första fråga, vad vill de?

Kanturi

Swordsman
Vad är deras mål då?

Att fly från de Jargiska trupper som eventuellt jagar dem... de vet inte riktigt om de är jagagde.

//Kanturi

Gastono

Hero
Mer längre fram i tiden, om de är jagade kan de inte bosätta sig där de är jagade...

Vart tänker de bo i framtiden?