Tips: Hilda på Netflix

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jag och Enhörning ser TV-serier tillsammans.
Nuvarande projektet är "Hilda" som finns på Netflix.

Jag har scrollat förbi den massor av gånger med tanken att det är ett tramsigt barnprogram. Men ...

Den är ett fantastiskt hjärtevärmande och mysigt barnprogram om flickan Hilda som lever i ett alternativt mytologiskt norden-ish. Hon träffar troll, alfer och annat spännande.

Ge den en chans om du får möjligheten.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Ser det med min dotter och det är kanske det bästa barnprogrammet jag har sett.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Vi har läst två eller tre böcker och sett ett avsnitt. Väldigt mysigt. Klurigt berättat, utan våld och utseendefixering.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Jag googlade för att se vad det här var för något. Wood man ser ut som en absolut mardröm. Creepy as fuck.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
Tack för tipset! Ska kolla med dottern om hon tittat på den. Annars kanske hon vill titta på den med mig :) Trolljägaren och Drakprinsen är ju mellan säsonger/slut, så vi behöver en ny serie.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Tack för tipset! Ska kolla med dottern om hon tittat på den. Annars kanske hon vill titta på den med mig :) Trolljägaren och Drakprinsen är ju mellan säsonger/slut, så vi behöver en ny serie.
Gillar ni Drakprinsen så måste ni kolla på She-Ra också! :D
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Såg bägge säsongerna av Hilda med barnen i jul. Mycket bra!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Hilda gillade jag och min dotter också. Hollow var en annan Netflix-serie vi gillade och som ingen nämnt. Jag tror att hon funderar på att spelleda för första gången med ett Hollow-inspirerat äventyr.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,059
Meh, hon hade redan sett Hilda. Mycket bra, enligt henne! Verkar som att jag får sitta och titta på barnserier om kvällarna istället för på Magicians :D
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Börjar nog vara i sluttampen på säsong två nu. Supermysig verkligen. Älskar att de som kan ofta brer på med svengelskan eller dylikt (tänker t.ex. på Kaisa som är något av en favoritfigur).
 
Top