Nekromanti Tips för Anime???

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Hejsan folk!

Jag ser rätt mkt på serier på datorn, och ibland blir det en del anime. Jag har en favoritserie, alla kategorier, och det är Rurouni Kenshin.
Det jag gillar med den är all den underbara fokuseringen på olika stilar i fighting och dess användningsområden. Vad är bäst mot vad, och varför? Sedan är det en massa moraliska frågor i serien som är intressanta, och serien är inte så löjlig som t.ex. Ranma eller annat liknande.

Jag har sett, eller sett delar av följande serier:
Inu Yasha
Tokyo Underground
Love Hina
Bleech
Rurouni Kenshin (samt OVA)
Vampire Hunter D
Samurai Schamploo
och kanske några till som jag inte minns.

Det jag undrar är, finns det någon anime där ute som har samma fokus på just vad jag ansåg vara bra inom Rurouni Kenshin. Alltså denna fokus på stilar, detta relativa allvar (som ändå inte är överdrivet). Eller får jag gråta mig till sömns?
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Nu var det jäkligt längesen jag kollade på nån anime, men nåt tips kanske jag kan skaka fram.

Trigun - kommer knappt ihåg, lite smålöjlig ibland, men jävligt skön! En del coola fighter (dock mest eldstrider har jag för mig).

Cowboy Bebop - kommer inte ihåg så mycket om den här serien heller, förutom att den var ganska bra. :gremtongue:
Också en del coola fighter, både med skjutvapen och obeväpnat.

Record of Lodoss War - klassisk fantasy, fast på animevis. Lite löjlig ibland, och jävligt klassisk, men den fångade mig på nåt vis!

Okej, inte världens bästa tips när jag knappt kommer ihåg nåt, men om det hjälper kan jag nämna att Rurouni Kenshin är min animefavorit också. Så du kan ju kolla in seriena ovan och se om det är nåt för dig.

//Boboliwsy - för trött för att googla upp sitt minne.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Det finns en serie som heter Shura no Toki som passar på beskrivningen. Den har rätt sjyssta strider med fokus på olika former av martial arts. Den involverar även en del historiska figurer, och är nog rent allmänt en smula mer realistisk än Ruroni Kenshin. Sen har den vissa brister (RK är en bättre historia, Shura no Toki känns ganska osammanhängande många gånger).
 

Isletbranch

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
115
Location
Växjö, Campus
Hunter X Hunter är en serie som är väldigt bra på att motivera sig. Karaktärerrnas förmågor går ihop med deras personlighet och det är oftast en väldigt bra utläggning om varför en karaktär valde att göra just så som han gjorde mot just den motståndaren.

För övrigt utvecklas karaktärerna bra och storyn har också ett väldigt bra flyt.

HxH
 
Top