Nekromanti till rollspelskännare...

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
jag har inte så bra koll på utlänska spel, så jag undrar vilken som är den erkänt "bästa" kampanjen som har skrivits. till svenska spel verkar det som svavelvinter är erkänt bäst, men hur är det ute i stora vida världen?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Tja du, "Enemy Within" till Warhammer Fantasy Roleplay har väl fått en hel del utmärkelser, bland dem "bästa kampanj" om jag inte minns fel.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
tack!

ok, jag läste något liknande på deras hemsida, och jag var nyfiken på om det var typ säffles dagblads utmärkelse eller något med lite mer pondus i... :)
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: tack!

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>ok, jag läste något liknande på deras hemsida, och jag var nyfiken på om det var typ säffles dagblads utmärkelse eller något med lite mer pondus i... :)<p><hr></blockquote><p>Jag vet inte om den fått några utmärkelser, men det är väldigt många med mig som tycker att det är det bästa de spelat... Det hela beror ju på SL också. Många på Rolemasters email lista verkar ochså hålla med mig. MEN... Det finns rätt många kampanjer jag inte spelat. Jag kan bara tycka till om mina egna erfarenheter.

/Honken
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: tack!

Det rör sig antagligen om Origins-utmärkelserna som delas ut varje år av GAMA (Game Manufacturer's Association, branchorganisation i USA)

Jag vet inte om Enemy Within har fått någon utmärkelse av GAMA (det har den antagligen), men jag har för mig att Masks of Nyarlathotep har blivit utnämnd till bästa äventyr varje år det kommit ut.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Tinboy

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
46
Location
Göteborg
okej kanske inte en kampanj direkt, men i Shadowrun så blir världen ett år äldre i samma takt som vår. Vilket innebär att världen hela tiden utvecklas och går framåt och saker som händer i äventyr och supplement påverkar framtida supplement.

Supplementen och äventyren om Bug City, när Chigaco invaderas av insekter rekommenderas varmt.

/Pär
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Smaken är som baken....

Giovanni Chronicles & Chichago Chronicles till Vampire.
Enemy Within - Fantasy....
Sedan kanske det går att damma av några Traveller grejer för SciFi

Wille


Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Supplementen och äventyren om Bug City, när Chigaco invaderas av insekter rekommenderas varmt.<p><hr></blockquote><p>De är ju inte riktigt insekter ju...

/Honken.
--
Unlock the potentials of your mind and body. Turn your back on the shallow and mundane-join the Universal Brotherhood and be a part of something wonderful!
 

Lord Hellfeuer

Veteran
Joined
6 Dec 2000
Messages
12
Den bästa kampanjen som skrivits är helt utan tvekan "The Enemy Within" från Games Workshop - en gjuten klassiker.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Med tanke på att

Apropå Temple of Elemental Evil kommer det ett Return to TOEE nästa år...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Mathias Olsson

Veteran
Joined
15 Oct 2000
Messages
18
Location
Göteborg, Sweden
Re: tack!

Stämmer Mask får varje år det kommer ut pga att Chaosium brukar göra några tillägg och om struktureringar mellan varje utgivning och då räknas det som nytt suppliment. I övrigt kan sägas att Chaosium håller ofta hög klass på sina produkter och det gäller även för deras dotter bolag Issaris och Green knight
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Topp 3

1. Masks of Nyarlahotep (till Call of Cthulhu)
2. The Enemy Within (till Warhammer Fantasy Roleplay)
3. Dragonlance (till Advanced Dungeons&Dragons)

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 
Top