Nekromanti Till Riotminds...

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Skulle ni kunna lägga till besvärjelsen "Skingra magi" i erratan? Texten hänvisar till besvärjelsen på flera ställen, men jag kan iaf inte hitta den i grundboken. Och det är en rätt användbar besvärjelse...
Och en sak till, det verkar som om länken till erratan är borta från hemsidan, nu kunde jag gissa mig till URL:n, men det skulle ändå vara bra med en länk från hemsidan.

För den som inte har sett att jag har släppt ett äventyr vid namn "Det gamla klostret" så finns den på adressen: <A HREF="home.dal.net/zorakin/klostret.zip">home.dal.net/zorakin/klostret.zip</A>
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
ditt äventyr...

Trevligt äventyr.
Dessa ändringar kommer jag att göra när jag spelar det.

1. Borgmästarens dotter kommer att vara en underskön 19-årig, samtidigt som jag sänker betalningen till RPna (sköna döttrar till rika fädrar har en underlig effekt på min grupp...)

2. Bryr mig inte om rövarna, använder mig utav någon skadad björn (som byborna givetvis är ett monster).

3. Kommer nog öka avståndet till klostret... kanske en dagsmarsch (med alla de effekter som det gör på äventyret). De börjar traska om kommer fram till klostret i skymmningen... allt för effektens skull.

4. Tycker inte om dolken, och kommer att ersätta det med något pulver som demonen skall andas in, typ smi*5% att lyckas med en attack, pulver så det räcker till 4-6 attacker, pulvret går ej att använda till annat.

5. Kommer inte använda mig utav stad, utan större by...

6. Kommer inte använda mig utav sommar, utan vinter... det kommer ju då inte bli någon blomma att plocka utan en lök som de måste gräva efter (så lätt skall det inte vara att få tag på den).

7. Eric Jolde kommer vara zombie (de är bättre än skelett, men inte så bra som Dödsriddare.

8. Som nämnt, kommer att dra ner på alla skatter och ÄP. Tycker det ligger något högt.

9. Kommer lägga till några oskyldiga händelser på festen.

Ett bra äventyr (med mina ändringar förstås...).

:)

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Re: ditt äventyr...

<EM>underskön 19-årig</EM>
Lite kliché-artat (ta inte illa upp) enligt min smak. Gör henne till en ful 19-åring som intresserar sig för en RP (den med högst KAR och människa?) jagar efter denna. Borde bli rätt roligt. "Åh, nej! Inte hon.." *Rp:n springer iväg efter att sett henne* (roligt, om inte spelaren är smart d.v.s., men hur ofta brukar de vara det? /images/icons/smile.gif)

"<EM>smi*5%</EM>"
Och slå under det med 1T100? Då kan du lika gärna göra ett SMI-slag med 1T20. Det är precis likadant.

"<EM>zombie (de är bättre än skelett</EM>"
Japp, mer respektingivande för äldre spelare. Likätare är också trevliga.

"<EM>utan vinter</EM>"
På natten när fullmånen lyser klart så blir det rätt ljust ute. Upptäckte det nyligen så kom ihåg det.

"<EM>kanske en dagsmarsch /---/ kommer fram /---/ i skymmningen... allt för effektens skull.</EM>"
Om man vill ha ett äventyr som tar längre än en kväll (kanske), men jag gillar anledningen. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som inte läst äventyret men ska ladda ner det och ta <B>jonix</B> förslag i antagande
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: ditt äventyr...

Du gör förstås som du vill :)
Ha det så kul i vilket fall som helst!
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: ditt äventyr...

>>5. Kommer inte använda mig utav stad, utan större by...

Får jag föreslå mitt lilla projekt som släpps under helgen? det är en trevlig liten "stad" på 1.500 pers...

//Kalle - Fixar det sista medans han väntar på korrekturläsningen skall bli klar.
 

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
Problem?

Kommer nog öka avståndet till klostret... kanske en dagsmarsch (med alla de effekter som det gör på äventyret)

Hur blir det då med Uvirirs långa promenader i skogen(som igentligen är till klostret), ska hans långa promenader vara 2 dagar långa?

/tobbe

 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
Re: Problem?

Japp varför inte?

DÅ kan ju RPna och han slå läger tillsammans osv osv.
Det går alldeles utmärkt

:)

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 
Top