Nekromanti till Neo....

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
i fredags beställde jag 1 st "Riddaren", jag har ännu inte fått reda på om den kommer eller inte. jag har tom skickat ett mail till er och frågat om ni tagit emot min beställning men inte fått svar, detta kan dock bero på att det varit helg.
därför kommer jag gå ut med en officiell förfrågan om ni tagit emot min beställning och när jag kan tänkas få modulen.

det kanske bara är jag som har problem med mina beställningar från neoshopen då det inte skulle vara första gången en beställning tagits emot. problemet med modulen kan jag lösa ändå, det fins fler ställen att köpa ifrån.

nej jag är inte arg, bara lite besviken.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Men om du...

...beställde den i fredag (vilken tid?) så är det ju inte väldigt konstigt om den inte kom idag (måndag). Det har ju trots allt som du säger varit helg emellan och det kan ju inte Neogames beskyllas för.

Jag skulle tro att du blir glad imorgon.
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Men om du...

det konstiga är att jag inte har fått några indikationer på att jag överhuvudtaget kommer få den.

minns att jag har beställt en sak från neoshopen förut men enligt CJS har de inte fått den beställningen.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Så som det är nu så kan man inte få en bekräftelse om man beställer på Neoshoppen. Men jag skulle gissa på att du får det du beställt på onsdag. Det var lite stressigt på kontoret idag, ett gäng Eon II Deluxe som skulle numreras och skickas osv. Men ring till Neogames och fråga var din bok är vet ja :gremsmile:
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ahh, du menar så!

Jag har aldrig beställt ifrån NeoShoppen så jag vet inte om man får en bekräftelse. Men eftersom du har skickat mail (vilket borde vara bäst) och frågat här så är det väl inte så mycket mer du kan göra. Jag tror på morgondagen i alla fall... i värsta fall kan du väl ringa.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Det var lite stressigt på kontoret idag, ett gäng Eon II Deluxe som skulle numreras och skickas osv. "

Vaddå numreras? Sitter ni och numrerar dem för hand eller? Jag trodde att det var tryckeriet som numrerade dem.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Men en klisterlapp kan ju trilla av ju! :gremfrown:

Låter dock som en väldigt rolig uppgift att klistra dit 540 klisterlappar. Det måste ju vara tusen gånger enklare att ha låtit tryckeriet numrera dem. Kom ni på den här idén med numrering i efterhand eller så att ni var tvugna att ordna det på egen hand?
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
Beställde en bok (Deluxe) från Neo i torsdags, har heller inte fått någon bekräftelse så det verkar inte som om man ska få det.

Förhoppningsvis kommer de snart!
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
på tryckeriet fanns redan 500+ ex av Eon 2 som var tryckta men inte inbunda, dessa bands sedan ihop med de 16 extra sidor som hittas i slutet av boken. Så ligger det till.. men jag håller med dig om att det hade varit tusen gånger enklare att låta tryckeriet sköta numreringen.

och klisterlapparna sitter inte på fram eller baksida utan i första uppslaget. så den ramlar nog inte av i första hand :gremblush:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
på tryckeriet fanns redan 500+ ex av Eon 2 som var tryckta men inte inbunda, dessa bands sedan ihop med de 16 extra sidor som hittas i slutet av boken. Så ligger det till.. men jag håller med dig om att det hade varit tusen gånger enklare att låta tryckeriet sköta numreringen.

För oss som är nyfikna på upplagesiffror; var dessa 500+ ex av Eon 2 ursprungligen en del av den förra upplagan?
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Fel forum!

Maila cjs@neogames.se istället.

Citerat Krille:
"jo iofs, nu har jag dock en fråga till Neogames och eftersom den här tråden redan är uppe så tar jag den här, jag gjorde en beställning av Riddaren i fredags, har den blivit registrerad?"

Sådana frågor tas lämpligen i epost till Neogames själva, till exempel på adressen info@neogames.se. Enligt min ringa åsikt så hör sådana frågor inte ens hemma på ett forum - det är privat korrespondens mellan en kund och Neogames, inte något som är uppe för allmänt betraktande.

Förmodligen får du dessutom svar fortare via epost.

- Krille "
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Neoshoppen

Så gott som alla ordrar är nu skickade, med undantag för ett fåtal antal större försändelser (mer än 3 kg). De allra flesta bör vara framme under tisdagen, men vissa kan troligen dröja till onsdag.

Vi har lagt om datasystemet så att det skall vara lättare att hantera den ökade mängd beställningar som vi får in. I samband med detta kommer vi så småningom lägga in en funktion som gör att orderbekräftelser skickas ut med e-mail. I detta e-mail finns uppskattad leveranstid, pris, kollinummer samt länk till sida där man kan följa försändelsens väg i postens distributionsnät (med hjälp av kollinumret).

Troligen kommer det på sikt skickas automatiska e-mail då vi fått en order och då ordern skickas.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Jokimmolator

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
116
Location
Skellefteå
Finns det kvar DeLuxe än?

Gör det det? Eller är de redan slut? Jag tänkte mig att jag skulle beställa från den där billiga affären www.gamemaniacs.se, och de har inte fått in de nya böckerna än... Kommer de alls att få in dem? Och måste jag beställa nu om jag vill ha en DeLuxe?
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Neoshoppen

jag kan (tyvärr) meddela att jag fortfarande inte hört något från min beställning. det är nu Onsdag och jag beställde i frdags, jag tycker att modulen borde kommitfram tills nu men så är tyvärr inte fallet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Neoshoppen

"jag kan (tyvärr) meddela att jag fortfarande inte hört något från min beställning. det är nu Onsdag och jag beställde i frdags, jag tycker att modulen borde kommitfram tills nu men så är tyvärr inte fallet."

Nu uppskattar jag rent generellt, och inte specifikt i fallet Neogames.

Till att börja med, handläggningstiden. Om du talar om ett riktigt stort företag med riktigt snorbra logistik (i princip Amazon på ett fåtal varor som de har i lager), eller fåmansföretag med allt på lager, så kan du få en dags handläggningstid om du har tur. En till två dagar är rimligt i dessa fall. I många fall kan det ta tre till fyra arbetsdagar innan orden skickas.

Därefter kommer postens leveranstid. För ekonomibrev, postförskott och paket är den två till tre dagar i normala fall. För Sverigepaket eller med otur så kan den till och med vara längre än så.

Observera att vi hela tiden talar om arbetsdagar, dvs måndag till fredag.

Det innebär att om du skickade in din beställning i fredags så har du en till två dagars handläggningstid (dvs paketet skickas på måndag eller tisdag), plus postens leveranstid på två dagar. Det innebär att du tidigast har avin idag, men mer troligt imorgon eller på fredag.

Med tanke på att Calle igår sade att "i princip allt har skickats" så luktar det två dagars handläggningstid, stämmer rätt bra med ovanstående uppskattning. Tittar man dessutom på Neoshoppens allmänna villkor så hittar man följande:
Leveranstid
Normal leveranstid är 3-7 dagar om inget annat anges. Leveranstiden kan dock bli upp till 10 dagar för försändelser som väger över 2 kg. Vi försöker alltid att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Frakt
Alla paket levereras av Posten AB. Paketet eller brevet löses ut på ditt postkontor eller hos din lantbrevbärare.
Kort sagt, ovanstående uppskattning gäller. Tidigast idag, förmodligen på fredag, om du har otur i mitten på nästa vecka.
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Neoshoppen

ok, då är det här utrett. det är nog jag som borde lära mig läsa. hade jag gjort det från början hade den här diskussionen aldrig förekommit.
*the_shadow straffar sig själv*
 
Top