Förklaring [första halvan är OT]
"
Det är ett jävla sätt att komma in och klaga och säga att jag inte läser vad andra skriver. /.../ Det du skriver i fet stil har jag fattat sedan länge, men det är inte det jag motsätter mig."
Notera att jag svarade på
Marcos inlägg.. Alltså var det där svaret riktat till honom.. Varför jag ens lade mig i var för att jag tröttnade på att ni två bara ställde samma fråga om och om igen.. Varför jag svarade var för att jag tyckte att jag ville kommentera detta som tredjepart, så att ni två inte går in och tror att det bara är en argumentation från den andre parten (i detta fall
Krille)..
Varför jag blandade in dig i exemplet till mitt svar till Marco var för att du också cirkelargumenterade..
"
Jag undrar helt enkelt varför det inte är enklare att Krille plockar hem lådor med rollspel av andra och säljer till de små butikerna. Varför ska alla andra behöva skicka runt rollspel till alla andra för, när Krille ändå kan tänka sig att ha ansvaret att sälja andras rollspel tillsammans med sina egna?"
Krille har skrivit:
"Exakt. Det är därför som den här idén bygger på att ta bort den Ansvarige, eller snarare låta var och en vara Ansvarig för sin egen Skit. "
Alltså, lyssna.. Försök glömma att jag var förolämpande och läs vad jag nu skriver.. Visst.. Du har en idé om att skicka ut rollspel via distrubitör.. Det är det vanliga sättet.. Krille vill göra det på ett annat sätt..
Båda sätten funkar (antagligen - jag vet inte angående det sista).. Det finns inte bara
en universallösning i hur man kan sälja rollspel..
"
Kan man inte kontakta Bosses Hobby i Övermångla om man inte bor och har skapat rollspel i Övermångla?"
Jag själv har inte någon direkt kunskap om andra butiker i andra städer.. Särskilt inte i Övermångla.. Vore det inte bättre att någon annan som kanske visste om trakten bättre runtomkring Övermåla kunde ta och sälja mitt rollspel där istället? Det enda det kostar mig är frakten.. Jag returnerar ju givetvis tjänsten genom att sälja snubbens grejer i Övermåla här hos mig i runtomkring i Norrköping..
/
Han som inte orkade leta reda på fler citat från
Krille där han svarar på
Brunalvens fråga
PS. ...och nu såg jag att
Krille hann att göra ett mer utvecklat svar medan jag skrev mitt.. DS
<font size="1">[edit] Lade till PS:et..</font size>