Nekromanti Till Anders & Tove!

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Hej A & T,
har en litet annorlunda fråga. Saken är att jag gillar ert engagemang och sättet ni tagit
er an hela projektet med Western, men jag har ett problem: jag klarar inte av den
genren! Tyvärr. Så frågan lyder; har ni planer på att göra en liknande insats i någon
annan genrer inom ett annat (nytt?) rollspel?

mvh

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Hej Max!

Kul att du gillar vad vi gör, även om Western inte är någonting för dig. Vi trivs bra i en historisk setting, och har för närvarande inte tänkt släppa det. Däremot har vi några lösa tankar på mer eller mindre fristående expansioner till Western framöver... Inbördeskriget är ett sådant, Gängen i New York (som IOFS kommer att ta upp de finare och mer respektabla delarna av staden också. Tidsperioden är från 1846-talet, men med fokus på tiden efter Inbördeskriget) ett annat och Jack the Ripper's London ett tredje. Förhoppningsvis hittar du den stämning och känsla du söker i något av dem:)

Vad tycker ni andra på forumet - är det intressanta expansioner/spel?

Skall väl också nämnas att inget av dem kommer förrän tidigast nästa år...

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Jack the Ripper! Definitivt. Kan jag inte få skriva en SciFi modul? Gunslingers in Space! :gremtongue: (It's a JOKE goddamnit!! ;D)

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Hmmm...jag skulle gärna se något om livet i andra länder och emmigrationen till staterna som ju var omfattande. T.ex. en beskrivning av det svenska livet, resan till rikedomen och hur de bosatte sig... kan även ingå beskrivning av Minneapolis och den staten där staden ligger, som ju är ett stort svensknäste...

Riddaren - älskar historia


Även den bäste har dåliga dagar
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Victorianska London är alltid bra! Jag är ganska såld på Sherlock Holmes som var en cool kille (ja jag vet att han är påhittad) och skulle gärna se en "setting" där man hänger på sin herrklubb på dagarna och löser mord och röker pipa på kvällarna. Det ideala skulle iofs vara en modul om hela Brittiska imperiet där man kan spela i kolonierna (boerkriget, boxarupproret och jaga indiska Khali-dyrkare). Kanske göra en resa jorden runt på 80 dagar.

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Kan jag inte få skriva en SciFi modul? Gunslingers in Space!"

Intressant och anorlunda tanke :))

Kan ju alltid skriva ihop något synopsis....gudarna A & T kanske nappar på något sätt ;-)

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar
 
G

Guest

Guest
Själv måste jag säga att det låter som en mycket trevlig idé med ett Jack The Ripper tema! =)


//J

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Till Anders & Tove! (OT)

Gudarna A & T... Hmmm.. ge dem inga idéer :gremsmile:. Jovisst är de Gudar. Eller snarare Gud och Gudinna. Pussgurkor, kanske.

Tove och Anders är bäst helt enkelt ;)

Och nej jag smörar inte.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Viktorianska England låter spännande tycker jag. Däremot så låter Jack the Ripper lite för inskränkt i mina öron om man bara bygger det på honom, då skulle nog CoC passa bättre tycker jag. Fast man skulle ju kunna smyga in Dr. Jekyll bl.a. kanske...(ja, jag vet att det är ren historieförfalskning, men ändå..)

Annars så ser jag (som verkligen gillar Western) fram emot modulen om inbördeskriget.

Nåväl, det var i alla fall vad jag tycker.

Red Dust.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Ummm, egentligen började idén någonstans vid att London som kampanjmiljö är väldigt kul. Och ibland åker även Western-karaktärer till Europa... ;-) Så då funderade vi på ett London-supplement, och att hänga på en maffig Jack the Ripper-kampanj på det... Och då började tankarna snurra kring att kanske utvidga ännu mer med en modul som även om den koncentrerar sig på London bakar in mer av den viktorianska eran och det brittiska samväldet, med långt många fler äventyrsuppslag... Och då insåg vi att det började bli mer än bara ett supplement till Western, det började bli något helt eget (även om regelverket kommer att vara snarlikt...)

Men det blir defintivt inte under nästa år, utan senare än så.

Då ligger Inbördeskriget närmre i pipelinen. Spelar själva just nu en kampanj där rollpersonerna är mycket aktiva i sökandet efter Lincolns mördare och alla delaktiga i konspirationen. Riktigt kul:)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Och då insåg vi att det började bli mer än bara ett supplement till Western, det började bli något helt eget (även om regelverket kommer att vara snarlikt...)"

Ett nytt rollspel som utspelar sig i Europa under 1600-talet till början av 1900-talet?

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Ok...det låter intressant, och jag kan stå till tjänst med uppgifter om det rör sig mot svensk del, med tiden...

Det är något som jag kan, nästan som i min egen ficka :))

Har faktiskt funderat på att jämföra de amerikanska regementenas uppbyggnad som finns i Western, med de svenska regementena under samma tid.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Låter klart skoj:) Skulle kanske kunna bli en artikel till www.rollspel.com?"

Hmmm...visst, får jag kopiera en, alternativt två tabeller där (gäller infanteri respektive kavalleri) så kan jag börja fixa en liten jämförelse redan i helgen.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Har redan börjat :)

Och jag blir nog till och med klar ikväll, så det kommer nog en liten Word fil till eder under natten eller morgondagen.

Överlåter nämligen layouten till er i detta fall, då jag inte har något lämpligt typsnitt för Western liknande i dagsläget.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 
Top