Nekromanti TILL ALLA SOM LÄSER PÅ DETTA FORUM! *viktigt*

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Hejsan!

Jag har börjat tröttna på alla mil långa insändare där man ändå inte ens snackar om det som själva inläggen nu handlade om [OT]...
Så därför tycker jag att om man ser ett inlägg som man inte kan svara på låta bli istället för att börja snacka om något annat, ja jag vet att det är svårt jag har själv många gånger börjat snacka om något helt annat än vad nu inlägget handlade om. Men man kan ju i alla fall försöka...
Så ni som har kontrollen över att kunna låsa de olika inläggen gör detta när ni ser att det har börjat flippa ur, och gör det i tid!
Jag vet att det måste vara svårt att ha denna kontrollen i och med att det alltid är någon som tycker att det var orättvist gjort. Men för den sakens skull ska ni inte tveka, lås inlägget!
Om nu denna person som tycker att det är så orrätvist gjort kan han väll skriva sin fråga i ett nytt inlägg i så fall, ja jag vet att jag snackar emot mig själv men jag ska bättra mig på att inte snacka allt för mycket OT.

Jag är också EXTREMT trött på alla dessa ändlösa samtal om bergtings bilder, om DoD 6.0 och hur dåligt det är, att man BARA borde snacka om de gamla upplagorna etc.
Det mäst irreterande i dessa samtal är att man ALLDRIG kommer fram till något utan bara tjafsar emot varandra!
Vad kan det vara för mening med detta?

Phu! Det var allt jag hade att säja, skriv gärna och sej vad ni tycker. Skulle vara kul att veta.

MvH Martin
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Gäller alla forum [ot]

Jo det är väldigt svårt att inte skriva ibland. Man kommer liksom på att tänka på nått och så assosierar någon annan till något lite lägre bort och så fortsätter det. Så är man borta. Men ibland så kan det behövas vara lite [ot] för att man ska komma fram till något vettigt också. Jag menar då att man kanske drar lite dumma liknelser och så. Det är väl smällar man får ta. Lite snabbare låsning skulle kanske hjälpa. Men tycker att våra moderatorer gör ett helt OKEJ jobb.

Detta gäller väl dock alla forum så det kanske hade pasast bättre att skriva det i Rollspel.nu forumet.

Förövrigt:
1. Detta är ett [ot]-inlägg.
2. Aldrig stavas ALDRIG med två L./images/icons/wink.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Off-topics vara eller inte vara

Jag tycker att det inte är så farligt med off-topic-diskussioner, så länge de håller sig inom ett område som man kan anta intresserar folk på forumet, alltså DoD-spelare. Alltså inte SF, eller alltför mycket Eon eller D&D, eller Tolkien, eftersom det finns enskilda fora för detta.

Däremot vill jag påpeka att anledningen till att många trådar spårar ur, är att de ofta inte handlar så mycket om att diskutera som att SKRIKA ut sin åsikt som man sedan inte tänker ändra oavsett vad någon säger.

Och då blåser många inlägg iväg. Jag tycker själv att det är en bitvis hätsk och rent ut sagt otrevlig stämning i många inlägg, och även om många tror att det är ok att man skriver förolämpningar i skämtsamt syfte, så är det väldigt sällan som såna förolämpningar uppfattas skämtsamt och lite sådär crazy, utan mer som det det egentligen är fråga om: förolämpningar man använder för att argumenten tagit slut.

Om vi alla kan tänka på detta, och på det som sades ovan, tror jag att vi får ett roligare forum för alla.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Assosiation

Jag har ett råd till dig. Om du inte gillar off-topic inlägg läs dem inte. Gillar du inte milslånga tjafs om DOD6 och Chronopia, läs dem inte. Ingen tvingar dig att läsa, och bara för att du inte gillar en sak behöver du inte tvinga dem att inte skriva det.

Det roliga med disskutioner är att man ofta inte hamnar där man började. Man disskuterar en sak, och sen kommer någon med hjälp av den första disskutionen på en annan sak han/hon vill prata om och skriver det under. Man kan egentligen inte säga att inläggen inte hör till rubriken eftersom det kanske var just det första inlägget som väckte de nya tankarna hos en annan person. Så kallad assosiation. (hur stavas det egentligen?).
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Jag förstår hur du menar...

... men det var inte så jag menade.

KLart man ska skriva [OT] det jag menar är dessa HELT meningslösa [OT] som bara tar plats. Dessa är bara irreterande och ja jag vet jag behöver inte läsa dom vilket jag inte gör men måste man lägga ut en helt meningslöst inlägg som inte ens handlar om inlägget självt inte ens med konstiga assosiationer [ARG! vet inte heller hur det stavas].

Hoppas att jag gjort ditt liv lite lättare.

MvH Martin
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jaha, here we go...

Om du inte gillar vare sig:
- OT-inlägg.
- DoD6 & Bergting diskutioner
Läs dom inte. Om det finns andra som gillar att diskutera just detta skall det då förbjudas för att du inte tycker om det. Kom igen, läs inte sånt du gillar. Detta är ett forum, diskutioner kan dra iväg, sånt händer överallt.

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Jasså, trodde inte att du...

... tyckte att diskussioner om tja... chronopia och andra meningslösa disskutioner intresserade dig. Kanske dom inte gör, antagligen har jag missuppfattat [JA JAG VET ATT DET ÄR FELSTAVAT!] det hela igen.

Men ärligt talat, tycker du verkeligen att de är särskillt givande??

Och jag tycker INTE att OT är fel!
ok?

Jag tycket bara att de meningslösa inlägg som ibland ploppar upp inte ska vara där... alls.

Jag skriver gärna OT men det jag inte vill se är just alla meningslösa OT inlägg (oj! nu börjar jag till och med upprepa mig)

MvH Martin
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Lösning?

Först vill jag bara påpeka att du är ganska OT redan i början eftersom du lägger detta i DoD forumet.. men ok

En lösning kanske vore att moderatorerna tar hela OT tråden (om den verkar bli lång) och släpar iväg den till ett mer passande forum eller en ny tråd. Detta borde minska trådstorleken (mithril tråden är uppe i 186 svar när jag skriver detta).
Detta kanske är något att ta fasta på, eller?

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Om hieroglyfer [OT]

Skrev egyptierna med bilder eller vad? Jag fattar inte detta? Hur kunde de läsa dem? Måste ju bli väldigt svårt när de måste röra sig? Bilderna alltså.

Och förresten, alla ni som spelar Ereb Altor. Ni Suuuuuger!!! Chronopia är ju så mycket bättre!!! Alla tuffa vapen som är jääättecoola!!!!! Chronopia är bäst! Så deså.


Alltså, detta inlägg var på skämt, så bry er inte om att svara på hieroglyf frågan/images/icons/smile.gif.

Jag förstår vad du menar Count, sånt är bara irriterande.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Om hieroglyfer [OT]

"Skrev egyptierna med bilder eller vad? Jag fattar inte detta? Hur kunde de läsa dem? Måste ju bli väldigt svårt när de måste röra sig? Bilderna alltså."

Krokig linje, stjärna, falk, orm, ankh, liten urna, skalbagge, falk, falk, orm, stjärna i cirkel...

...eh, måste jag översätta också? /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Nu blev jag stolt...

När jag var yngre, kunde jag läsa vissa Hieroglyfer. Jag kunde tyda enkla texter. Fast ja har glömt bort nästan allt de där. Börjat öva på Japanska istället.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Lösning?

Men den tråden är ju inte OT från början. Ursprungligen handlade det om en ren DoD-fråga, vilket gör att vi inte vill flytta den. Tyvärr så går det inte att flytta delar av trådar, så det enda vi kan göra är att uppmana att föra diskussionen på ett mer lämpligt forum.

/Azagthoth
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Om hieroglyfer [OT]

För att svara på en fråga du inte vill ha svar på är herioglyferna ett fonetiskt skriftspråk som vårt alfabet. språkforskarna trodde länge att det var ett bildspråk men hade fel och kunde därför inte tyda dem. Läs Simon Singhs bok Kodboken så förklarar han där hur man kom på det, en för övrigt mycket bra bok som rekomenderas varmt om du inte läst den.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top