Nekromanti Till alla Eonprogramsprogrammerare

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
En av mina spelare har under en längre tid arbetat på en stridssimulator till Eon som ett hobbyprojekt, och den börjar nu bli klar nog för att testas. Tyvärr återstår det jobbiga arbetet med att lägga in värden från träff- och skadetabeller och liknande.

Han skulle vara mycket tacksam om någon av er som har gjort liknande program tidigare har tabellerna liggande i ett textdokument (eller möjligen en Java-fil) att dela med sig av!

(Och sedan undrar jag om någon annan tråd kan skryta med att ha ett lika långt ord i rubriken :gremwink: )
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Trodde jag hade träff tabellerna i digitalt format men har dem bara kodade i mitt program.
Skulle någon sitta på digitala skadetabeller så skulle det helt klart underlätta för mig med.
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Jag har problem att spara ner programmet och sedan öppna det? Funkar att starta från min filhämtare men det tar tid 1-5 minuter??

Detta kan bero på vad??

Programet verkar bra för övrigt, men som SL skulle jag önska att digitala tärnings slag kunde göras med en knapp jämte i fyllnings fällten.

I övrig nice work!!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag lyckas inte få igång nedladdningen...

Finns tabellerna att komma åt som textfiler om jag väl får ned det? Rena tabelläsarprogram finns ju redan gjorda.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Själv är jag nog lite för Old-School för en sådan funktion. Men tabellerna kan jag bifoga.

Här kommer tabellerna:
Tabeller.txt

Dock så kan det vara svårt att förstå dem utan source-coden. Därför kommer den här:

Source

Märk väl. Programmet är mycket dåligt kommenterat då jag inte förväntade mig att jag skulle visa någon koden. Men om ni vill får ni gärna använda er av den. Allting ligger under LGPL-licensen.

EDIT:
Märk väl att detta är ett java program utan en .exe-fil. Kör därför .jar filen istället med java.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
När jag trycker på länkarna ger Firefox tomma sidor och IE säger att sidorna inte finns. Gör jag något fel?
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Vi får köra en annan väg.

http://cid-b7a50c2f14c3a1a2.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/DamCalc|_2.0.2|_source.zip

Följ länken, och klicka sedan på den fina lilla mappen. Det verkar som om SkyDrive inte har stöd för direktlänkar.
 
Top