Nekromanti Tilläggsmodul - Skandinavisk Vapenhandbok

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Nu är Skandinavisk Vapenhandbok äntligen här!

Detta är den ultimata modden för krigsliknande scenarier i Neotechs Skandinavien kring år 2060. I Skandinavisk Vapenhandbok fortsätter den fullständigt ohämmade vapenhysteri som inleddes med Offensiv för några år sedan. Nu går vi ett steg längre... :gremtongue:

I denna modul stiftar vi närmare bekantskap med tre viktiga aktörer i Neotechs norden. Det är federationen Skandinaviens Förenta Stater (SFS), den hårdnackade och vapenföra gerillan Samisk Befrielsefront (SB), samt icke att förglömma - det sönderfallande Ryssland.

Vapenhandboken beskriver dessa tre aktörer utifrån kategorier som vapen, ammunition, fordon och annan utrustning. Dessutom ges bakgrundsbeskrivningar till de konflikter som Skandinavien bär spår av, liksom ögonvittnesskildringar, stämningstexter och kortare noveller. Men egentligen är det en modul bara om vapen, ammunition och mera vapen. :gremlaugh: Skillnaden mot Offensiv är egentligen bara att här går vi steget längre och introducerar tung krigsmateriel som tanks, robotbestyckade stridsfordon, aktiva försvarssystem, railguns, sensorer och mycket annat.

Det ska tilläggas att modulen, som namnet kanske antyder, har ett geografiskt fokus. Därför har inte Ryssland behandlats i sin helhet, utan snarare med ett avskalat fokus på dess gräns mot federationen i väster och på de krigsherrar, företag och guvernörer som styr i regionen.

Skandinavisk Vapenhandbok kan nu laddas ned från NoGo.se eller från denna länk direkt.


Vi önskar er mycket nöje i Neotechs tecken!
Team NoGo
 

Nadorou

Veteran
Joined
7 May 2007
Messages
36
Location
Sthlm
Låter intressant det här, även om mina kampanjer tenderar att vara i Frankrike, Asien (stort sett hela) eller Nordamerika. Kan kanske ge litet motivering att "återvända" hem till norden. ^^
 

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Ah, trevligt.

Trevligt med lite nytt neotech materiel.

Kollade igenom och det verkar riktigt intresant, ser fram emot trevlig läsning på tåget senare idag.

Vi brukar antingen spela runt det som idag är USA eller i Europa så denna modul kommer troligen att andvändas en hel del.

Jag tackar på förhand för en trevlig modul ^_^
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nu är Skandinavisk Vapenhandbok äntligen här!
Så trevligt hörrni !!
Ska ta & ladad ner den så fort jag kan, så man kan kika in mer på det här.
Ska åxå tippsa min sl i N2 att den finns !
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Riktigt intressant läsning!
Bra jobbat herr Boman. Och mycket välkommet tillskott i Neotech stiltjen i väntan på Neotech generation 3.

*kryper upp i soffan och planerar onda bakhåll för spelarkaraktärer på besök i Villhelmina*
 

Nadorou

Veteran
Joined
7 May 2007
Messages
36
Location
Sthlm
Har läst detta nu, och jag gillar skarpt överflödet av stämningstexter. Ger en rätt bra bild av den skandinaviska mentaliteten också (vilken jag tycker mig kunna känna igen från de polisfilmer jag sett).

Nu är bara frågan hur jag får dit mina spelare.. Death Ordenance eller SCE kanske har visst sammarbete med Sigma Manufacturing Company vilket leder till... hmm...
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Det känns kul att ni tycker det verkar vara ett intressant tillägg. Jag hoppas verkligen att det (trots sitt snäva fokus) kan komma till användning för att ge upphov till en del spännande scenarier längre fram :gremwink: Alltsammans är som ni säkert märker, skrivet med en god portion av glimten i ögat blandat med en smula sarkasm. Egentligen började SKV som ett mindre spelledareverktyg till ett större scenario jag skrev på, men det var som om bihanget på ett mkt abnormt sätt snart växte sig ut ur själva huvudprodukten som en födsel där det övervuxna fostret med våld måste tvingas ut ur bärarkroppen för att den förra växer den senare ur "huset" - hemska tanke. :gremshocked: Så föddes i alla fall embryot till denna modul.

Tyvärr gick allting så hastigt i slutet att jag inte hade tid eller ork att lägga in varken kapitlet med uppdaterade regler för strid med fordon, eller något fordonsformulär. Men det finns att ladda ned i tidig utgåva från annat håll om ni ber snällt :gremsmile:

Just nu finns det mycket annat som har större prioritet än att skriva en uppsjö halvfärdigt fan-material, bland annat examensarbeten, uppsatser och för att inte tala om det beryktade N3, som vi väl alla vill se genomförda.

Har dock lite svårt att se vilka "polisfilmer" du syftar på? Vad har jag nu missat? :gremshocked:
 

Nadorou

Veteran
Joined
7 May 2007
Messages
36
Location
Sthlm
Ah, jag ser inte mycket svensk film i allmänhet (eller svensk polisfilm), men jag fick någon sorts "Wallander/Beck i krig"-känsla av dialogen. Verkligare än verkligheten, om du fångar min drivning.

Nu när jag associerar ännu mera börjar jag tänka på det i stilen "Västfronten intet nytt", men med fler kafferaster och en smula högteknologi.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Haha! I vanliga fall väl brukar folk associera Beck och Wallander med dåliga manus, dåliga bifigurer och orealistisk story?

Jag råkar dock gilla Wallander så jag tar det som en komplimang, även om associationen kanske inte riktigt var den jag ville frambringa. Men det var en intressant upplysning. :gremlaugh:
 
Top